HannKatta Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Test av fjelltelt:http://www.dinside.no/fritid/de-beste-teltene-for-fjellturen/68594955 Sitat Vinner en er Helsport som ganske enkelt skårer svært bra på nesten alle kriteriene, tett fulgt av teltet fra Hilleberg. Disse er relativt like telt, med lav vekt og enkle og gjennomtenkte løsninger. Teltet som kom dårligst kommer noe overraskende fra Black Diamond. Her kom det et telt med god blanding av smarte og ikke helt ferdige løsninger. Ekspander 1 Siter
Kjellis Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 (endret) For meg blir det feil å sammenligne så mange forskjellige telttyper, et VE25 ekspedisjonstelt mot superlight-telt. Jeg synes de enten skulle ha testet helårstelt mot helårstelt og superlight-telt mot andre telt i samme segment. Så testen får en tommel ned fra meg, men jeg er såpass storsinnet at jeg gratulerer Helsport-mafiaen med seieren 😉 Endret 28. august 2017 av Kjellis 5 Siter
whistler Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Kjellis skrev (På 28.8.2017 den 19.09): For meg blir det feil å sammenligne så mange forskjellige telttyper, et VE25 ekspedisjonstelt mot superlight-telt. Jeg synes de enten skulle ha testet helårstelt mot helårstelt og superlight-telt mot andre telt i samme segment. Så testen får en tommel ned fra meg, men jeg er såpass storsinnet at jeg gratulerer Helsport-mafiaen med seieren Ekspander Som utnevnt medlem av Helsport-mafiaen tar jeg i mot applausen 😂 Er helt enig med deg. Det sammenlignes epler og bananer. Helt verdiløs test 4 Siter
Kjellis Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 whistler skrev (På 28.8.2017 den 19.11): Er helt enig med deg. Det sammenlignes epler og bananer. Helt verdiløs test Ekspander Synes også det blir feil å sammenligne Camp/GT versjoner mot telt uten forlenget fortelt. Et telt får trekk for lite fortelt og et annet får pluss for stort fortelt, enda begge telt blir leverte med forlenget fortelt og uten. Så jeg runger i og er enig; helt verdiløs test dette også 😊 Viser hvor lite en skal stole på tester egentlig, skjønt det er jo kjekt å smykke seg med en testvinner 😉 2 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Ja rimelig umulig og direkte sammenligne så forskjellige telt. Når det er sagt så ser jeg at de høye terningkastene går til produsenter mange her er fornøyde med, MSR, Expeed, Hilleberg, Helsport og Fjellreven. 5 Siter
Terka Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Her er en test av telt som virkelig er "dekkende" når de klarer å sette alle disse teltene opp mot hverandre i en tabell rangert på score. 😁 https://test.no/beste-telt 1 Siter
Omnilite Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Ja, ja da er det bare å hive seg rundt og bytte ut det en har med en testvinner, det må da bare bli bra.. Not.. 2 Siter
Humbug Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Terka skrev (På 28.8.2017 den 19.24): Her er en test av telt som virkelig er "dekkende" når de klarer å sette alle disse teltene opp mot hverandre i en tabell rangert på score. https://test.no/beste-telt Ekspander Lurer på hvor man får kjøpt Big Agnes Copper Spurv som fikk så bra bedømming i den testen. Siter
borgern Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Copper Spur må kjøpes fra utland. Har det selv. Er noen i Danmark som fører det men som regel rimeligere å,kjøpe dra US. F.eks Campsaver.com. pleier være gratis frakt til Norge over USD400 kjøp. Siter
Per Fredrik Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Kjellis skrev (På 28.8.2017 den 19.09): For meg blir det feil å sammenligne så mange forskjellige telttyper, et VE25 ekspedisjonstelt mot superlight-telt. Jeg synes de enten skulle ha testet helårstelt mot helårstelt og superlight-telt mot andre telt i samme segment. Så testen får en tommel ned fra meg, men jeg er såpass storsinnet at jeg gratulerer Helsport-mafiaen med seieren Ekspander Takk Kjellis, det var storsinnet, men skal vi nå dra i gang ennå en tråd om telt test, hjelp Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.