Populært innlegg hesthov Skrevet 27. august 2017 Populært innlegg Skrevet 27. august 2017 (endret) Tross flere meldte seg ble det bare @Blaser som egentlig var klar til å gå på tur på fredag kveld. Treff begynte egentlig da på lørdag kl 11:30 på Kongsberg stasjon hvor jeg møtet @Blaser, og @Xperiment med andre venner. Vi splittet i 2: Jeg og @Blaser ville på tur hele ettermiddagen mens @Xperiment og vennene sine hadde andre plan og hadde tenkt å gå på Eriksbu på kveld. Så ble vi enige i å treffe i Eriksbu område på kveld. Etter en liten bil-tur-"sightseeing" var vi klare å gå...(for de som lurer på hvorfor ble det bil-sightseiing: parkeringsplassen for å gå til Eriksbu er veldig langt fra parkeringsplass til å gå til Sigridsbu). Men til slutt var vi klare å gå på den riktige stien! Opprinnelig tema for treffet var "letttreff". Blaser var egentlig veldig lettpakket mens jeg derimot...var "raskpakket" (brukte 30 min til å pakke sekken!). Plommer, hjemmelaget "pie", ekte ost og salat var med meg 😄. Om ikke "lett-pakket", var jeg tross alt, "lettere-pakket" enn vanlig siden: jeg hadde ikke solkrem og hadde ikke ellers min favoritt fleecejakke og ikke ellers min regnkåpe. Det var rørsopp, multebær og blåbær å plukke på veien opp. Været holdet seg fint mest av veien, og det ble bare små regndråpe. Vi gikk forbi Eriksbu og fant et fint sted i ly til å slå opp telt/bivi. Så spiste vi middag med innsjøutsikt. Blaser hadde med seg en mini-holder med 4 typer krydder. Jeg brukte en smøresopp til å gi smakk til potetmos (egentlig smakte soppen ikke så mye etter at jeg koket det i vannet...hadde ikke noe smør til å stekke sopp ordentlig). Senere på kveld møtet vi @Xperiment og vennene sine på hytte. De var "god-mat pakket" med gode pølser, grønnsaker-salat. Hyggelig prat med en blanding av språk. Overnatting utendørs gikk fint. Blaser var veldig fornøyd med sin bivisekk som fungerte bra tross litt småregn. Tidlig badet jeg på innsjøen (det var deilig kaldt men ikke alt for kaldt, og deilig å krympe igjen i dynesovepose etterpå). Vi spiste frokost (ikke noe egg og baccon!). Så pakket vi utstyr. Da vi kom på hytte var hytten tom og @Xperiment hadde allerede dratt. Vi gikk en tur på stien i retningen til Sigrigsbu, spiste en del multebær på veien, og gikk utenfor stien for å nytte bedre utsikten. Det var veldig fint! Så ble det tid til å komme tilbake til bilen. Det var en fint treff og jeg synes at Blefjell passer veldig bra for flere treff! Takk for turen! Endret 27. august 2017 av hesthov 15 2 Siter
+Blaser Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Takk for turen @hesthov ! Legger ved et bilde av turløypa på Søndag. Den grønne markeringen er Eriksbu. Den røde er parkeringsplassen. Kan så absolutt anbefale Blefjell som turdestinasjon og FF treff igjen både med telt og bivy ! 6 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.