Anti Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Skal på tur i morra tidlig, og aner ikke hvor mye gass det er igjen i boksene mine... Noen som kan veie en full gassboks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Hansen Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Vet ikke om det er variasjoner på vekt av bok for ulike merker. Primus (ser at de bare har 100g): 100g gass oppgitt til 198 gram 230g gass oppgitt til 390 gram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anti Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Tusen takk! Da kan jeg anta at boksen veier minst 100g. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 125g gassboks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a_aa Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Iflg meg selv for to år siden, skal en full 125g boks veie 233g. Altså 108g stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (Ta med fuelbrenneren, så har du full kontroll ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Enig, @Mareng 😊 Jeg har brukt gass i sommer på min Whisperlite Universal. Enkelt å fyre, men synes det er vanskelig å beregne gassforbruk/mengde på boks og liker ikke at det blir så mye tombokser heller. Så jeg foretrekker flytende fuel hele året 😊 Men nå sporer jeg av det som det spør etter i tråden 🙈 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandstad Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Kjør en test hjemme der du koker opp en kjele med vann på den brenneren du bruker, vei boksen før og etter. Da har du en pekepinn på hvor mye gass som går per koking. Primus EtaPower brukte ca 12g gass for å få 1,5l til kokepunktet, startet med iskaldt vann. En sånn liten billig gassbrenner som står på toppen av boksen brukte det dobbelte på 1l vann. Det kan variere voldsomt fra brenner til brenner... Du kan også ta tiden, da har du enda en referanse. Jeg tar som oftest med en liten boks i backup, kjekt å ha. Men du finner fort ut at den slumpen som var igjen holder leeeenge. Etter hvert har det blitt mindre og mindre halvfulle bokser hjemme 😀 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Ta testen utendørs, med iskaldt vann, for å være sikker på at det blir riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.