Lobsang Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Er det seg slik att en dyr sykkelhjelm som bare veier noen gram å koster 1000spenn er like trygge å slå hue med som en hjelm som koster 1/4 del å er mye tyngere? Siter
Torgeir Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Godt mulig at billige og "tunge" hjelmer er like sikre som sine lettere og dyrere konkurrenter, kanskje til og med sikrere. Stikkord her er komfort og passform. En dyr og lett hjelm er definitivt mer behagelig på hodet, og det merkes hvis du skal sykle langt. Aerodynamikk er ikke så veldig interessant om man ikke sykler konkurranser, men du vil trolig merke at en dyrere hjelm gir mindre luftstøy enn en billig. Kjøp en hjelm som sitter godt på hodet ditt, det er det viktigste Siter
TerjeU Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Det finnes en rekke standarder en sykkelhjelm må møte for å bli godkjent, så svaret er ja; en dyr hjelm er like sikker/sikker nok. Siter
Tom Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Gjør som meg, bruk baseballcaps bakfrem. Da ser du kul ut. Siter
Lobsang Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Ja de skal vel oppfylle noen krav, men jeg synes dette er litt pussig uansett. Men jeg bruker ikke hjelm når jeg sykler offroad, kun i trafikken. Jeg husker da jeg var 7-8år, da var jeg km`vis fra hjemmet å syklet i trafikken, var ikke mye hjelm den gangen gitt..I dag er det liksom så trendy med hjelm har blitt, du blir jo nærmest sett rart på kommer du ute i skauen uten hjelm, da får du "han er ikke en av oss stemplet". Liker friheten uten hjelm i skauen. Siter
Rato Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Jeg er glad det er trendy med hjelm. Jeg og vokste opp og syklet uten hjelm, men det var endel mindre trafikk og ikke sykler til så ekstrem terrengsykling heller. Trives best uten hjelm, men når jeg krever at ungene mine skal bruke hjelm så får jeg å tre på meg hjelmen sjøl. Er ikke av de som tror at skallen min tåler mer enn ungenes. Veldig glad for at jeg har vært så streng med ungene i hverfall, guttungen kræsja nå med en anna gutt og begge gikk over styret. Vi må kjøpe ny hjelm og gutten har noen skrubbsår. Han andre fikk hjernrystelse og flenge i hodet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.