Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag 11. juni var vi på leting etter et passende fjell å renne på ski, og endet opp med Blåtind i Geiranger. Varmt var det med sol fra blå himmel. Rene luksusen å kunne spenne på seg skiene fra bilvei for å gå de litt over 600 høgdemetrene opp.

Det var også rene nordiske forbrødringen med skiturister fra både Finland og Sverige, der vi nordmenn kom i klart mindretal. Kan heller ikke klage på utstyrsnivået til turistene, det var full pakke inkl skredutstyr.

Og skredutstyr kunne en saktens trenge.... Nede ser vi 2 personer komme nedover, der den ene detter og utløser et ras som tar han med seg nedover siden. Kameraten renner etter og utløser mer snø som tar den første videre nedover siden. Heldigvis gikk det bra, tap av en skistav var visst den eneste skaden. Samt noen høgdemeter med skirenning...

Legger ved noen bilder av raset

post-1376-133474422729_thumb.jpg

post-1376-133474422738_thumb.jpg

post-1376-133474422748_thumb.jpg

post-1376-133474422756_thumb.jpg

post-1376-133474422765_thumb.jpg

post-1376-133474422774_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

I etterpåklokskapens ånd:

- Det første tanken som fallt inn i mitt lille hode var "sikring av skadested".

Burde kanskje skiløperen som ikke ble tatt kjørt rett ut høyre for så å komme inn på høyde med den som ble tatt?

Opplevde noe lignende, men i langt mindre skala i påsken og da la kompisen min en rak linje ut av området mot en stein. Stoppet der inntil snøen stoppa og kunne så kommet for å hjelpe meg. Det ble jo da ikke nødvendig.

Men dette er jo selvsagt skrevet i etterpåklokskapens ånd...

Også har jeg jo bare sett noen bilder så vet jo ikke hvordan situasjonen utspant seg.

Fint at ingen ble skada.

Dan

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.