Populært innlegg larserikm Skrevet 23. august 2017 Populært innlegg Skrevet 23. august 2017 (endret) Siste helgen før første skoledag tok jeg med Eva (6 år) på tur i Romeriksåsen, Vi har 8-10 turer i Nordmarka og langs fjorden bak oss og ville prøve et nytt område - og en ny turform. Så vi leide kano via Finn.no og la i vei fredag kl 1500. Vi valgte Storøyungen etter tips fra venner, man kan kjøre helt frem og det er et passe stort vann for en kanotur. Det var mye folk der den helgen - men de var stort sett på veisiden mens vi var for oss selv på en fantastisk odde med bålplass, grei teltplass og masse blåbær. Merkelig lite døde trær i skogen rundt om, vi måtte lete nærmere en time før vi fant passe bålved. Fordelen med kombinasjonen kano og kjøre helt til vannet er a man kan ta med seg ALT - inkludert en stor presenning og masse tau og ekstra teltstenger. Og bra var det for det BØTTET ned natt til lørdag. Nå har jeg definitivt bestemt med for en gjør-det-selv-tarp som vinterprosjekt! × Du har limt inn tekst med formatering. Fjern formatering Vi ble på samme stedet til søndag, Evas første to-netters tur og MYYYE viktigere: Evas første ørret. Den smakte helt tipp topp med smør, salt og pepper. Neste tur er allerede om to uker, denne gangen til fots i Nordmarka. Endret 23. august 2017 av larserikm 11 1 Siter
tusjmann Skrevet 23. august 2017 Skrevet 23. august 2017 Herlig :-)! Når du kan kjøre helt frem... Ta med ved... Da får du flott bål, samtidig som du kan prioritere andre oppgaver (fisking :-)). 1 Siter
larserikm Skrevet 23. august 2017 Forfatter Skrevet 23. august 2017 Godt poeng, jeg tenkte ikke så langt. Men det var greit å ha litt vedhogst som oppgave på lørdag, fisket var kun spennende i ca 15 minutter om gangen. Jeg lærer Eva litt grunnleggende regler- vi tar aldri bålved rett ved leirplassen, vi tar alltid døde trær og vi legger igjen en pen stabel til neste bruker hvis vi kan. Nå er det stablet nok til en flott bål, ferdig kløyvd, på den ene benken. 2 Siter
+Memento mori Skrevet 23. august 2017 Skrevet 23. august 2017 Reiser du til steder som er mye brukt er det lurt å ta med ved. Mange tror det er bare å hente, men det har vært folk der før. Har du tid og så rydd litt kratt, det tørker fort og blir brent opp i løpet av sesongen når det er tørt. Har du med en liten spade, kan du forbedre teltplasser. Mange steder som leier ut kanoer, selger også ved. Det er fordelen med kano. Vil anbefale deg fjorda, fint område å med kanoutleie. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.