Tittei Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 Nok en dumt spørsmål fra meg kommer. Sitter og lager noen lister, og 6-åringer lurte på en ting jeg ble usikker på. Vi snakket om hva base camp er. Men hva heter det når vi kun har ed oss sekken og ikke har bilen i nærheten? Jeg sa fottur eller topptur, men så begynte jeg å tenke. Finnes det en fellesbetegnelse på dette? Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 Fottur er vel det vanligste begrepet ja Siter
Prebb Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 Fellesbetegnelsen er vel bare "tur". Såvidt meg bekjent er det ingen spesifikk betegnelse på norsk på turer med sekk borte fra bilen. Om man slår leir et sted og går turer ut i fra den leiren kaller man det gjerne "dagsturer". Altså en tur hvor man i løpet av samme dagen returnerer til utgangspunktet. Turen trenger forsåvidt ikke å ta hele dagen for å kalles en dagstur heller. Siter
Tittei Skrevet 20. august 2017 Forfatter Skrevet 20. august 2017 Enig. Også blir det vel helgetur, ukestur osv? Vi har turer som varer stort sett 1 overnatting med eller uten bilen i nærheten. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.