Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur på Sør-øst siden av Hardangervidda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt meg på en tur på 4-5 dager for å fiske, telte og vandre litt innover hardangervidda.

Etter litt research fant jeg VikebekkFjellet, en liten gå-tur ifra Synken ved Kalhovd. Eneste problemet er at Reinjakta begynner samtidig og det da ikke er lov å fiske i området.

Noen andre som har noen alternativer jeg kan ta?

Noen som har forsøkt vannene litt nord for Krossobanen, Helberghytta osv? 

-kay

Annonse
Skrevet

Du kan ta båten fra Synken til Mårbu og fiske i Skjortevassdraget og/eller i Kossadalsvassdraget.  Om du velger Skjorte er Bekken/elva tett omkranset av vier, men det går an å få ut både flue og sluk.  Antagelig er det best med en litt lang markstang.  Om du velger Skjorte gå oppover på HØYRE side.  Dette gjelder spesielt om du ønsker å fiske i Skjortetjønnan.  Dette fordi det på vestsiden bare er myr.

Kosadalsvassdraget er mer åpent. 

Likevel, om jeg skulle ha valgt ville jeg gått innover mot Geitvassdalen , med utgangspunkt i Mårbu.  Bla Øvre Nummedal Fjellstyre disponerer mange fine vann der inne.  I området finner du også Bakkehytta.  God å ha om du trenger å komme innomhus.  Der er godt med ved.

599575983517f_4BAKKEHYTTAFRONT1.jpg.9049dea117736cdc373853382d4ad399.jpg

Ta gjerne kontakt med Hans Jørgen Jahren.  Han kjenner området godt. 

FJELLSTYRETS SEKRETARIAT

Hans-Jørgen Jahren (SEKRETÆR)
3630 RØDBERG

99109720

E-post: [email protected] 

ØNF Kontor
RØDBERG

99109720

Hardangervidda Fjelloppsyn
Pb. 562, 5703 VOSS

90213630 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

joooo der var det lov ja.. sjekket flere av vanna vest for mår blandt annet vikbekkfjell men der er det slutt på fisket fra 20. aug grunnet jakta.. så 

vi dro til vestvidda hvor det er fiske og nå lærte jeg at man kan fiske her, så bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.