JGH Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Eg kan umulig vera den einaste med dette problemet, så da spør eg erfarne fjellfolk om hjelp. Har ett problem med at boxershortsen ender oppunder nøttene og skaper ubehag. Unngjekk gnagsår denne helga, men fikk vannblemme på byvandring i Paris i sommer. Ikkje anbefalt område å få vannblemme!! Finnes det boxershortser som er bedre til å holde seg på plass? Hadde i helgen en såkalla sportsboxer, men den kom krypende fleire ganger den og. 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Comfyballs Performance! Bruker ikke annet Disse pakker inn balla på en bra måte, prøv! Blir fort avhengig... På vinteren blir det ullboxer da. En slapp Janus greie eller noe sånt Siter
Humbug Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Er problemet chub rub, eller bare at bokseren sitter dårlig? 1 Siter
nomore Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Boxere er like forskjellige som oss mennesker. Den som passer meg gir deg gnagsår. Den som kryper opp hos meg sitter perfekt hos deg. Osv Så i utgangspunktet gjelder det å prøve seg frem og finne noen som fungerer. Comfyballs av den lange typen er eg veldig glad i, sekundært man-boksere fra Dressman. 1 Siter
tubbs Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 (endret) Jeg bruker G-streng og løste problemet på den måten. Neida, bare fleipa Bruker Aclimas LightWoll boxere og har ikke problemer med de nå Edit: Om noen av forumets brukere fikk ett bilde på netthinnen som ble ubehagelig etter min første komentar så ber jeg ærbødig om unnskyldning! Endret 13. august 2017 av tubbs 1 4 1 Siter
JGH Skrevet 13. august 2017 Forfatter Skrevet 13. august 2017 Da blir det å bestille ett par forskjellige Comfyballs og en Aclimas for testing. Såg nok litt rar ut til tider på Vidda i dag da eg prøvde å holde boxeren vekke. 1 Siter
tronn Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Jeg bruker aclima warmwool shorts. Kraftigere og lengre, men holder seg best av alle jeg har prøvd. Egentlig ikke en bokser, men gjør jobben. Siter
tubbs Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 tronn skrev (På 13.8.2017 den 18.38): Jeg bruker aclima warmwool shorts. Ekspander Bde høst/vinter selv og de er suverene Siter
Gjest Mareng Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 tubbs skrev (På 13.8.2017 den 18.11): Jeg bruker G-streng og løste problemet på den måten. Neida, bare fleipa Bruker Aclimas LightWoll boxere og har ikke problemer med de nå Edit: Om noen av forumets brukere fikk ett bilde på netthinnen som ble ubehagelig etter min første komentar så ber jeg ærbødig om unnskyldning! Ekspander Nicket ditt sier ikke så mye om kjønn, tubbs, så det trenger alldeles ikke være så gale med G-streng 😎🤗 Siter
Phoney Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Mareng skrev (På 13.8.2017 den 19.16): Nicket ditt sier ikke så mye om kjønn, tubbs, så det trenger alldeles ikke være så gale med G-streng 😎🤗 Ekspander ... "Nøttene" burde vel identifisere det sånn generelt sett 1 1 Siter
+tshansen Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Prøv de som selges på butikken pierre rober eller hvordan det skrives. Brukes disse selv og er veldig fornøyd 1 Siter
JGH Skrevet 13. august 2017 Forfatter Skrevet 13. august 2017 I dag var det ett par Pierre Robert som lagde problemet. Muligens den er blitt litt slappe med tida... Siter
Truant76 Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Jeg har som oftest ikke problemer med dette, men jeg prøver å alltid ha boxer strikken lavere enn livet i buksen. Når det er sagt; merkelig at det plutselig dukket opp reklame for boxere i FB etter jeg var inne og leste i denne tråden... Siter
HannKatta Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Prøvde boxere, likte ikke dem. Bruker vanlige herre truser. Noen andre som gjør dette? Siter
Lompa Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Bjørn Borg for dagliglivet. (De med litt lange ben) Devold ull for friluftslivet. Siter
REs Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Dette og gnagsår i omliggende område er et velkjent fenomen hos syklister, men de bruker ofte en krem som skal redusere dette problemet. Stikk innom en sykkelbutikk og hør hva de har å si. Siter
+Krankman Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Børge Ousland skriver vel i Ekspedisjonshåndboka si at han har brukt avklipte damestrømpebukser innerst for å unngå gnagsår på langtur. 1 Siter
Populært innlegg Sovjetunionen Skrevet 14. august 2017 Populært innlegg Skrevet 14. august 2017 Sjelden har jeg vel vært så glad for at jeg tilhører den delen av befolkningen som har utstyret på innsiden, ikke hengende på utsiden 7 5 Siter
tubbs Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Sovjetunionen skrev (På 14.8.2017 den 8.41): Sjelden har jeg vel vært så glad for at jeg tilhører den delen av befolkningen som har utstyret på innsiden, ikke hengende på utsiden Ekspander Omtrent til den dagen det er -35 effektive minusgrader på fjellet og du er skikkelig tissatrengt? 3 Siter
Sovjetunionen Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 tubbs skrev (På 14.8.2017 den 8.44): Omtrent til den dagen det er -35 effektive minusgrader på fjellet og du er skikkelig tissatrengt? Ekspander Omtrent til da ja. Eller bare når som helst når en er veldig tissatrengt og må vente i tidenes dokø, mens dere andre kan slenge ut utstyret og tappe tanken. Men jeg visste, VISSTE at det måtte være en hake ved det designet der også. 4 Siter
tubbs Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Sovjetunionen skrev (På 14.8.2017 den 8.47): Omtrent til da ja. Eller bare når som helst når en er veldig tissatrengt og må vente i tidenes dokø, mens dere andre kan slenge ut utstyret og tappe tanken. Men jeg visste, VISSTE at det måtte være en hake ved det designet der også. Ekspander Endel kan jo være brukerfeil Uansett mindre problemer enn for dere jenter når dere gjemmer dere bak en tynn fjellbjørk og gjør at det ser ut som at treet har fått ører Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Du kan også prøve noen av Brynje sine. De har flere varianter. Selv har jeg to stk i sprint serien dems og de sitter tight og kryper ikke noe særlig:https://www.brynje.no/sprint-super-seamless-boxer-shorts Siter
CarlHenrik Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 tufte boxer eller breeze til Devold.. Siter
Lompa Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Jeg glemte Swix sine underbukser. Til svetteaktiviteter er disse veldig gode, med veldig bra fukttransport. Siter
Tom B Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 SnorreL skrev (På 14.8.2017 den 8.08): Børge Ousland skriver vel i Ekspedisjonshåndboka si at han har brukt avklipte damestrømpebukser innerst for å unngå gnagsår på langtur. Ekspander Gikk meg på en kannon smell på lang skitur, Pasvik-Masi) Siste etape før hviledøgn i Karsjokk ble en lang etappe 40 km i sol og varmt vær fikk jeg noen alvorlige gnagsår mellom lårene, kom meg i badekaret på hotellet i Karasjokk men etterpå måtte jeg ligge i stjerne form på senga, kunnne ikke røre meg gjorde så innfernalsk vondt...og jeg skulle gå videre neste dag, fikk mange tips via FB og endte opp med å smøre inn sårene med sink salve og handle inn damestrømpebukse som jeg hadde rett på "Stellet" så bokser utenpa, funket som fjell det, Vet dette er tips om hvordan man gjør det etter gnagsår men om man vet at muligheten er stor for gnagsår er a klippet damestrømpebukse greit å ha med å ta på hvis man kjenner anntydning til gnagsår, den var ikke ubehagelig eller noe å ha på. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.