Tom Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Etter å ha besøkt den tragiske byen Molde, Yardbirds hjemsted, en kvise på Norges ræv, kunne jeg endelig vende hjemover med et forsinket SAS-fly. Først bar det over de ufattelig oppskrytte fjæresteinene som lå ser i strandkanten, men så tok det seg skikkelig opp. Plutselig ut av skydekket dukket et ordentlig fjellområde frem, glinsende i solen - Jotunheimen. Deretter bar det nedover Valdres. Konge å se kjente og kjære fjell fra dette perspektivet. Regner med at alle Jotun-fans er misunnelige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Regner med at alle Jotun-fans er misunnelige. Er det spesialmaling det eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bernt Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 I gamle dager, før Bill Gates (eller var det Al Gore?) oppfant internett, hadde vi uttrykket "flame bait"...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Er det spesialmaling det eller? Er din gjøn å tolke som en krigserklæring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sojo Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei, Eg tok bilder på ein flytur Bergen - Trondheim på formiddagen 30. mai. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 ...de ufattelig oppskrytte fjæresteinene som lå ser i strandkanten.. Med min beste velvilje klarer jeg ikke forstå hva du prøver å si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Apropos fjæresteiner, her er et ferskt bilde av en av dem. Tror du ikke denne hadde passet inn i Jotunheimen, Tom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Kanskje hvis skauen ikke gikk til topps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kanskje hvis skauen ikke gikk til topps. Kanskje like greit at noe går til topps, for du hadde antagelig snudd når moroa begynner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjesso Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 men så tok det seg skikkelig opp. Plutselig ut av skydekket dukket et ordentlig fjellområde frem, glinsende i solen - Jotunheimen. Deretter bar det nedover Valdres. Konge å se kjente og kjære fjell fra dette perspektivet. Regner med at alle Jotun-fans er misunnelige. Tom, viss du likar å sjå Jotunheimen i fugleperspektiv, anbefalar eg ein tur med Widerøe til Volda/Ørsta. Widerøe-flya er mindre, slik at dei flyg ein etasje eller to lågare enn SAS. Rundturen Oslo-Sogndal-Ørsta/Volda-slo (eller omvendt) er ein drøymetur i fint ver (er det overskya forsvinn sjølvsagt utsikta, og er det mykje vind forsvinn sjølvsagt lysta til å fly). Dersom du er redd for å sjå fjøresteinar på veg ned/opp på Sunnmøre, kan du jo berre ta på deg ekstremt mørke solbriller. E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Kanskje like greit at noe går til topps, for du hadde antagelig snudd når moroa begynner Og det utsagnet baserer du på...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astrid H Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei, Eg tok bilder på ein flytur Bergen - Trondheim på formiddagen 30. mai. Har sudert bildet ditt. Det er flotte fjell, men Hurrungadn er det ikke. De virker så pass ukjente på meg at jeg lurer på om det kan være Tafjordfjella eller Trollheimen. Noen andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Det er Hurrungane. Zoom inn bildet, så ser du tydelig Gjertvasstind, Store Midtmaradalstind, Riingstind osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okv Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kanskje hvis skauen ikke gikk til topps. Skogen går ikke til topps, dessuten så er dette den kjedelige framsida. Det som er fint på Nipa, er å gå en 'Nipetur'. Da går man opp egga fra baksida, fin lett og luftig klatring, sitter en stund og sløver på toppen og snåver seg til slutt ned på framsida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Og det utsagnet baserer du på...? Du får prøve så får vi se om det er hold i det Her er forresten bilde av toppen fra baksida... https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1635 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har sudert bildet ditt. Det er flotte fjell, men Hurrungadn er det ikke. De virker så pass ukjente på meg at jeg lurer på om det kan være Tafjordfjella eller Trollheimen. Noen andre forslag? Det er klart det er Hurrungane. Sammenlign med dette bildet, så ser du: http://www.westcoastpeaks.com/pics05/pbTRD_23P1010045.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobru Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Wow for et bilde g-arnt!!! Jeg setter meg i bilen etter jobb på fredag. Jeg vil til Hurrungane og ha sånt vær som da du tok bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Wow for et bilde g-arnt!!! Jeg setter meg i bilen etter jobb på fredag. Jeg vil til Hurrungane og ha sånt vær som da du tok bildet. pb tok bildet, jeg stod for the post production. Flere ålreite bilder av Jotunheimen fra samme flytur finner du her; http://www.westcoastpeaks.com/Peaks/aerial_2005.html Scroll ned til "Trondheim - Bergen, May 31 2005", Jotunheimdelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astrid H Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det er klart det er Hurrungane. Sammenlign med dette bildet, så ser du: http://www.westcoastpeaks.com/pics05/pbTRD_23P1010045.jpg Unnskyld, unnskyld, jeg ser det nå. Det som forvirrer meg er den store kladaisen midt i bildet med danseplass på toppen. Ser ikke enda hva det kan være. Kan det ryggen opp mot Store Styggedalstind? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Styggedalsryggen og Midtmaradalstindane går nesten i ett med den lange utløperen fra Midtmaradalstindane og blir en stor blob. Du kjenner igjen vannet mellom Skagastølsryggen og Dyrhaugsrykken, med bandet bak? Pyramiden på Storen synes jo også godt på venstre side av vannet (der hvor Tindeklubbhytta ligger) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yardbird Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Etter å ha besøkt den tragiske byen Molde, Yardbirds hjemsted, en kvise på Norges ræv, kunne jeg endelig vende hjemover med et forsinket SAS-fly. Først bar det over de ufattelig oppskrytte fjæresteinene som lå ser i strandkanten, men så tok det seg skikkelig opp. Plutselig ut av skydekket dukket et ordentlig fjellområde frem, glinsende i solen - Jotunheimen. Deretter bar det nedover Valdres. Konge å se kjente og kjære fjell fra dette perspektivet. Regner med at alle Jotun-fans er misunnelige. Vi skal gi beskjed på Årø International at heretter skal du konsekvent plasseres i sete ved midtgangen, og i tillegg også helst henvises til flighter der det er overskyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Du får prøve så får vi se om det er hold i det Her er forresten bilde av toppen fra baksida... https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1635 Den ser utrolig enkel ut. Oj, der er visst fjæra i bakgrunnen, gitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Yardbonde, Unner du meg ikke å se på utsikten over Jotunheimen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Noen flyfoto fra en flytur våren 2002. Bildene er tatt med 1.generasjons digitalkamera, så beklager kvaliteten. Men flott er det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 flere bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.