Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 søstre på langs er en voksen tur. Breitinden / Stortinden (910), Kvasstinden (1010), Tvillingene (945 og 980), Skjæringen (1037), Grytfoten (1019), Botnkrona (1072 m.o.h.).

Sist Lørdag tok jeg hele turen sammen med venner. 7 fine fjelltopper, 2900 høydemeter og 21 km senere synes jeg det var verdt slitet. Vi var de første som gikk denne ruten i år, og det er i tidligste laget, siden det er mye våt snø.

En tur hit anbefales!

Les hele tur-rapporten på http://kjiver.no/7sostre.htm

post-497-133474422214_thumb.jpg

post-497-133474422224_thumb.jpg

post-497-133474422234_thumb.jpg

Annonse
Skrevet
Interessant. Tok dere bilder ut over havet (altså i retning Brasøya/Husvær) ?

Det var såpass disig desverre, så jeg gjorde ikke det.

Jeg kommer definitivt til å ta den turen en gang til! Starte på en ettermiddag og bruke natta i fjellene igjen. Anbefaler deg å ta en telefon til Turistinformasjonen i Sandnessjøen. De sender kart med ruter inntegnet osv, som er kjekt å ha i tillegg til det vanlige kartet.

Skrevet

Digg. Jeg vet hvor tung den turen er...

Du skrev; Vi går kjapt over til den nordlige Tvillingen og plutselig har vi kommet til 4 av 7 søstre

Jeg husker da virkelig at jeg krøp på alle 4 for å komme opp på den høyeste toppen...

Eller gikk dere over fortoppen?

A.

Skrevet
Digg. Jeg vet hvor tung den turen er...

Du skrev; Vi går kjapt over til den nordlige Tvillingen og plutselig har vi kommet til 4 av 7 søstre

Jeg husker da virkelig at jeg krøp på alle 4 for å komme opp på den høyeste toppen...

Eller gikk dere over fortoppen?

A.

Tenkte ikke så mye over den trase'en. Vi var selvsagt på høyeste punkt og passerte fort den postkassa.

Men neste gang skal jeg ha et bilde av et menneske oppå de to steinblokkene som ligger å hviler mot hverandre så beleilig høyt opp i lufta. Vi gikk altså over dem på veien opp, men jeg dreide til venstre og fant en fin passasje opp, mens de andre gikk andre steder. Helt grei passasje..Men man får ikke riktig perspektiv på det...Og helt sikkert ikke uten grunn at de ikke merker rødløype opp dit... Sikkert ikke uten grunn at mine fjellbukser har hakk og revner både hist og pist :-)

http://www.kjiver.no/images_7sostre/DSC_3575.JPG

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.