toss Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 (endret) Hei, Jeg ser det er et par turbeskrivelser fra Stølsmaradalstind her, men har ikke helt blitt klok på om det er behov for stegjern eller isøks eller tau og sikringer for å komme seg dit. Hva med å gå videre til Midtre Ringstind? Og vet noen hvordan snøforholdene er der nå? Tusen takk Endret 7. august 2017 av toss Siter
bjojor Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Sett på peakbook? https://peakbook.org/peakbook-element/409/Stølsmaradalstinden.html Skal være helt grei skuring fra Murane, du kan jo sjekke flere av turrapportene i linken over. Ryggen mot midtre ser svært skarp ut, om du går fra Stølsmaradalstinden tipper jeg du må til pers med en rappel eller to, jeg har bare studert den fra skaret mellom midtre og store Ringstinden. På vinterstid er det vel å gå inn Ringsdalen, og gå fra Ringsskar og opp østrenna mellom søraustre og store Stølsmaradalstind. Sikkert mulig å ta seg opp her sommerstid om man har breutstyr også. Siter
toss Skrevet 8. august 2017 Forfatter Skrevet 8. august 2017 Tusen takk Ser det står 3+ fra Vikingskar til Stølsmaradalstinden, så må vel i så fall gå ned et stykke mot vannet før jeg evt. prøver å komme meg opp igjen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.