HROFT Skrevet 5. august 2017 Skrevet 5. august 2017 Finnes det T merket sti fra Mosdalsbu gjennom Bervassdalen videre til Middalsbu og Hukeliseter? Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 5. august 2017 Pålogget Skrevet 5. august 2017 Jeg kjenner meg ikke igjen i din geografi her, selvom jeg er ok kjent i området. Middalsbu og Haukeliseter kjenner jeg, men Mosdalsbu og Bervassdalen er ukjent for meg. Litt mer spesifikt er du snill. Siter
Anders_G Skrevet 5. august 2017 Skrevet 5. august 2017 Det ser ikke ut til at det er merka T sti hele veien. Sjekk http://www.ut.no den viser alle T merka stier. Siter
HROFT Skrevet 8. august 2017 Forfatter Skrevet 8. august 2017 On 8/5/2017 at 5:15 PM, Bjarne H.S. said: Jeg kjenner meg ikke igjen i din geografi her, selvom jeg er ok kjent i området. Middalsbu og Haukeliseter kjenner jeg, men Mosdalsbu og Bervassdalen er ukjent for meg. Litt mer spesifikt er du snill. Tenkte å gå en fottur om par uker til. Planen er å gå fra Odda til Trolltungen, overnatter på Mosdalsbu og fortsetter sørover forbi Kvanntjørnsu ned i dalen hvor Ljosavatnet ligger. Derifra til Middalsbu og Haukeliseter. På ut.no stien som går langs Ljosavatnet er merket i punktir. Siden jeg klarte ikke finne meg en turfølge og går alene fra Mosdalsbu lurer jeg litt om hvor vanskelig blir det å finne veg. Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 8. august 2017 Pålogget Skrevet 8. august 2017 Aha. Men, en tøff tur i ganske tøft fjellterreng slik jeg har forstått løypa du vil følge. Veldig mye opp og ned, lange motbakker. Jeg ville nok heller valgt Tyssevassbu etter Trolltunga og derfra Litlos, Hellevassbu, Haukeliseter. Lettere terreng og tryggere når man går alene antar jeg. Litt flere folk går de merka T-stiene mellom disse hyttene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.