Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra sildrende bekker til kraftverk


gjest

Anbefalte innlegg

Annonse

Grunneiere er ikke stort bedre eller verre enn de fleste av oss. Egen vom og lommebok kommer foran en videre tankegang og større hensyn. De som svikter her er regjeringen som ikke eier langsiktighet i det hele tatt. Dette er bare dumt. De kan legge alle landets sildrende bekker i rør om de vil, det vil neppe dekke kraftbehovet på lang sikt likevel. Norge med sin oljeformue har en gylden mulighet til å utrette noe i stedet for å sprute ut hele skiten på å sy puter under armen på et bortskjemt folk.

Jammen meg så lite dette landet klarer å utrette. Ingen offensiv forskning på alternativ energi. Ingen vilje til å verdsette miljøet nok i kostnadsanalyser slik at grønne tiltak blir lønnsomme. Ingen vilje til å gi befolkningen trygge allrighte veier.

Dette fordi ingen tør å prioritere annerledes, fordi hver gang noen prøver å omfordele noe som måtte gå utover en "svak gruppe" med puter under armene så er det fullt hylekor.

Æsj æsj æsj for et land. Det er greit nok om vi ikke hadde ligget langt bak Sverige og andre land på mange områder om det var en grunn, men vi har jo mulighet av dimensjoner - men neida tull og kortsiktighet. Demokratiet, flerpartisystemet og egoismen ødelegger oss som nasjon. Jeg mener ikke at man burde gått av hengslene med investeringer slik som Dubai, men noe visjonært og høytflyvende, fremtidsrettet og langsitkig, ja det kunne man kostet på seg og ikke bare tenkt sykepenger, uføretrygd, støtte, stønad, pensjoner... Det er greit nok med et velferdssystem, men det må ikke ta helt overhånd og overskygge langsiktighet og investeringer i fremtiden.

Dagens lille frustrerte utblåsning :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille frustrerte utblåsning :wink:

Hvis dette stemmer, tror jeg det er distriktspolitikk som ligger til grunn. Men jeg er enig med deg i at dette neppe vil være lønnsomme investeringer, eller at det vil hjelpe særlig på krafttilbudet. Norge er et u-land når det gjelder forskning, vi har en unik mulighet til å investere i framtidig teknologi på en rekke områder - der i blant kraft. Men akkurat nå er policy'n at vi skal spare oss til fant :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.