Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på familie på 5 som vil prøve oss litt mer på å sove ute i telt, stort sett på vår, sommer og høsten.

Vi har i dag to litt eldre telt men kun tenkt et litt større med plass for 5 personer.

Teltene vi har i dag er:
Helsport Snøhetta 3 Camp (Vekt 3,97 kg)
Hilleberg Nailo 2 (Vekt 2,34 kg)

Vekt er viktig. Det kan bli overnatting både på fjell og i skogen.

Annonse
Skrevet

Heisann.

Har et lite utvalg av forskjellige telt og min erfaring er å gå opp en størrelse i forhold til antall personer som skal på tur.

Som nevnt over her er Helsport Fjellheimen 6 camp nok et godt valg, Helsport Varanger dome blir noe tyngre i forhold til bæring, Bergans Wiglo er også ganske tungt med sine 9,2 kg.

Teltprisene er ganske stive, men du får det du betaler for :0)

God tur!

Skrevet

Helsport Fjellheimen 6 camp er et bra telt.

Familie på 4 har stor plass i dette.

Har også et Keron 3 som er et meget bra telt men ble for lite til oss 4 på tur.

Skrevet

Kan muligens være enklere og lettere (+ bedre vektfordeling) med heller gå for en kombinasjon av 2-manns og 3-manns telt (eller kanskje to 3-mannstelt) som veier litt mindre enn de som jeg har i dag. Og muligens en tarp for å skape et felles uteområde.

3-mannsteltet jeg har i dag har litt kort innertelt for meg.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.