Sterkur Meningson Skrevet 18. juli 2017 Skrevet 18. juli 2017 Jeg lurer på hvilke alternativer man har for utgangspunkt inn i Femundsmarka. Det mest interessante er å komme kjappest mulig inn mot Røa og/eller Grøtådalen. Ikke turforslag, bare utgangspunkt. Skriv parkeringsmuligheter, muligheter for transport over Femund (taxi, eller II) og annet du tror kan være nyttig. Jeg kjører fra Osloområdet, men skriv gjerne forslag som passer andre startsted også. Sikkert flere som lurer. Alternativer jeg har sett på: Kjøre til Synnervika dagen før eller på natta og ta Fæmund II til Røsanden dagen etter. Kjøre til Jonasvollen og ta båttaxi til Haugen. Gå derfra enten til Røvol eller via Oasen til Grøtådalen. Kjøre til Elgå og ta Fæmund II til Haugen eller Røa (dette virker dumt pga reisetid med båten, men er kanskje en fin tur hvis man er heldig med været?). Siter
GBS Skrevet 18. juli 2017 Skrevet 18. juli 2017 Vi parkerte i Elgå i fjor og gikk via Svukkuriset og Oasen til Krokathåen og videre mot Øvre Roasten. Vi gikk ikke mot Røa, men mot Grislehåen og videre opp langs elva. På Svukkuriset møtte vi noen som kom fra Grøtådalssetra, de hadde gått stien fra Grøtådalen som går mellom Store Svuku og Litl-Svuku. 1 Siter
Anders_G Skrevet 18. juli 2017 Skrevet 18. juli 2017 Ferja fra jonasvollen til haugen, eller båttaxi fra jonasvollen til Storvika. Det siste alternativet er klart det raskeste. Du kan parkere på jonasvollen. 1 Siter
Skar Skrevet 18. juli 2017 Skrevet 18. juli 2017 Stor og gratis parkeringsplass i Synnervika. Kort båttur med Fæmund II over til Røa. Rutetider her: http://www.femund.no/rutetider.html 1 Siter
Sterkur Meningson Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Skrevet 28. juli 2017 Vi endte med parkering på Jonasvollen og båttaxi derfra til Storvika. Femund II fra Røa tilbake. Super service og hyggelige folk på Jonasvollen 👍 Storvika var et flott sted å starte. Siter
Joachim fra Nesodden Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Noen som vet ca hva båttaxi koster? Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Joachim fra Nesodden skrev (På 30.1.2019 den 22.20): Noen som vet ca hva båttaxi koster? Ekspander 400-500 kr fra Jonasvollen til Storvika vil jeg tro omtrent. Er man flere i båten så blir det billigere. Ha med kontanter. Mulig man kan vippse nå? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.