Påturmedfireunger Skrevet 6. juli 2017 Skrevet 6. juli 2017 Hei dere. jeg har gått en del tur tidligere i livet, men har de siste årene ikke gått noe særlig da jeg har holdt på med småbarn igjen og jobben har krevd en del. Nå er de blitt 2 og 4 år gamle og jeg tenkte at det er på tide å introdusere dem for litt villmarksliv igjen. Er det noen som har noen gode turtips med overnatting i telt for småbarn med utgangspunkt i Bergen? Jeg er i utgangspunktet mest interessert i fjellet og muligheter for å fiske litt. Det gjør ingenting om det blir et par timers kjøring heller. Jeg er relativt godt kjent i Stølsheimen og har noen ideer den veien som ikke blir for krevende, men tenkte å se om det fantes noe annet spennende innen for en fornuftig radius. Vurderer akkurat nå til helgen å ta oss en tur ut til Ormhilleren for overnatting bare for å teste ut sovingen i telt et annet sted enn i hagen, ellers er ikke øyriket det mest interessante for min del. Alle svar og tips mottas selvsagt med stor takk😀 2 Siter
psaleh Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 (endret) Hei! (Første innlegg) Hiver meg på denne. Har en gutt på 6, og vi tenkte å ta vår første teltovernatting i eller rundt Bergen. Litt opp i høyden + mulighet for fiske er absolutt bonus. Endret 10. juli 2017 av psaleh Siter
josteink Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 På 10.7.2017 den 12.29, psaleh skrev: Hei! (Første innlegg) Hiver meg på denne. Har en gutt på 6, og vi tenkte å ta vår første teltovernatting i eller rundt Bergen. Litt opp i høyden + mulighet for fiske er absolutt bonus. Kva med ulriken og inn til borgavatnet, masse fisk og bør gå greit med ein 6 åring. Siter
Gjest Mareng Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, josteink skrev: Kva med ulriken og inn til borgavatnet, masse fisk og bør gå greit med ein 6 åring. Bare vær obs på at store områder er innenfornebørsfeltet til drikkevannsforsyningen, og telting er da ulovlig. Siter
josteink Skrevet 12. juli 2017 Skrevet 12. juli 2017 Når det gjeld telting, bruk sunn fornuft. Sjå kart: https://www.bergen.kommune.no/aktuelt/tema/byfjellene/article-120836 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.