HannKatta Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Gjengene på på brenselflaskene. Er dem ulike fra merke til merke eller noe standard? Lurer nettopp på dette... 😎 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haugoy Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Det finnes 2 hovedtyper. Sig flasker. Og alle de andre. Sig: optimus, primus, msr osv. Disse har lik diameter og stigning på gjengene. Msr påstår at sine er bedre, da de er presset av et stykke aluminium. Vanlige sig flasker har gjengene presset inn som et separat stykke. Skill mellom drikkeflasker og fuel flasker. Drikkeflasker er ofte lakkerte innvendig. de andre: kovea og slikt har prøvd seg med alternativer. Ulik diameter og stigning. Kjenner desverre ikke disse godt nok til å kunne si noe om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Trangia sine "helletutflasker" har ikke samme gjenger som f.eks Primus. Edit: Har sjekket, helletut-korken til Trangia har samme gjenger som Sigg. Flaskene til Soto Muka har større åpning enn alle øvrige flaskertyper. Endret 1. juli 2017 av Omnilite Sjekket at Trangia-Sigg har samme gjenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dsk Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 "Det fine med standarder er at det finnes så mange av dem" var det en jeg kjenner som sa. Tidligere gikk sigg og primusflasker om hverandre, d.v.s primuspumpa passet på begge. Atter en gang blir jeg usikker på hva som gjelder, men uansett har jeg aldri funnet bedre kvalitet enn SIGG! dsk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Det eneste jeg vet fra erfaring er at optimus og primus sine fuel-flasker kan brukes om hverandre. Noen andre merker har jeg ikke prøvd slik sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Hammer Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 MSR sine er ikke kompatible med optimus og primus .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Msr flasker funker også på primus/optimus pumper. Men MSR pumper passer ikke på primus/optimus flasker, det går å få det sammen men pakningen på pumpa blir i feil klem, siden ytre diameter på toppen er mindre på Msr flaskene. Bruker MSR flasker, siden di kan(kunne?) kjøpes uten barnesikring (expedition Edition). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.