Gå til innhold
  • Bli medlem

Et spørsmål til professor Kim Dahlen (ang. Lindbergtinden)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Yo! :wink:

Angående Lindbergtinden som du mener har to topper:

Mener du da at selve toppeggen er to topper, en i øst og en i vest?

Eller mener du at denne kun har en topp, men at det ligger ytterligere en nede i skaret mot Bukkehø?

Jeg fulgte toppeggen bort til der den stuper nedover mot vest i sommer, men følte ikke behov for å sikre her. Hadde dog gode forhold. Har jeg da vært på begge de to toppene du snakker om?

Annonse
Skrevet

Professor! :wink: Jeg tror ikke selve toppeggen har to toppunkt. Lindbergtinden, V-1 (2080 moh, høyeste 2120 moh) ligger som du nevner nede i skaret mot Bukkehø. Jeg var der på ski. Egentlig en tvilsom topp, men den er muligens med ja.

Selve ryggen over Lindbergtinden krever nok ikke sikring, men det er nok best å finnne riktig vei og være litt forsiktig ned på vestsiden. Det er litt luftig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.