leifen009 Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 HeiHar tenkt meg en tur opp til Røldal/Haukeli område i midten/slutten av Juli og lurer på om noen vet hvordan fiske er der på den tiden.Jeg har tenkt å kjøre inn anleggsveien som går inn mot Middyrvatnet og parkere der og så gå litt innover til Nupstjørn og vanna innover der. Legger ved et kart over der jeg har tenkt å fiske (røde merker) pga finner ikke navn på vanna i karte.Er det noen somhar vært i område der og fisket og kan dele litt erfaring til en amatør tenker da på slukvalg hvilke senetykelse en bør bruke monoeller multi osv. Hvordan er det å fiske med mark i kalde fjellvann,fungere det?På forhånd takk for all hjelpen jeg får og ha en fortsatt fin sommer. Siter
josteink Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 Hei, har ikkje fiska i desse vatna men vore turar nord og vest for nupsfjella. Dette er det høgaste område på vidda og her ligg det mykje snø og is lenge. Vatn som ligg for høg har ikkje fisk på vestvidda er min erfaring. Tipper vatn over 1400 moh ikkje har fisk, men prøv for all del, kan vera eg tek feil. Prøv òg Mannevatn og Holmasjøen, og alle småtjødnane rundt her, tidlegare ein del fin fisk her. Vatn ved E134 har fin fisk, iallefall for over 10 år siden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.