Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Min camelbak er vist blitt lagt i en bide som er brukt til å vaske underliv(!!)...... Kjenner jeg får litt panikk, og lurer hvordan jeg kan få renset denne på best mulig måte... Koke? Vurderte nesten å kjøpe ny.....

Annonse
Skrevet

Hei @MariaJ og velkommen til Fjellforum.

Det var da et pussig sted å oppbevare en camelbak... Ble innside av slange og camelbak dynket/fylt i bidèet?
Uansett, klor tar hånd om bakterier. Fyll camelbak'n med vann, ha oppi 1 ml. klorin pr. liter vann. La løsningen være i camelbak i en times tid. Skyll godt med varmt vann for å fjerne klorsmak. 
En oppløsning på 1 ml. klor pr. liter vann kan fint drikkes, men vannet vil ha en liten bismak av, ja, klor, men er ufarlig.

Skrevet

Støtter forslaget til @martin.m om bruk av klor. Store doser ordner det meste og skal IKKE drikkes,  mens små doser desinfiserer/renser og kan drikkes. Her er nok det psykiske av større betydning. Rens den og prøv å glemme hvor den har vært😋

Skrevet (endret)

Da min sønn gikk i barneskolen så gjorde klassen et biologieksperiment. De skulle lete etter bakterier. Det ble tatt prøver fra forskjellige steder og så ble prøvene dyrket for å se hva de hadde funnet.

Stedet hvor de fant flest "sinte" bakterier var på svampen som læreren brukte å vaske av tavla med, men der de fant minst bakterier var faktisk i toalettet.

Det er nok tanken på - og fantasien som er det største problemet. Da jeg var i militæret hadde vi slike bideer til å vaske beina i og jeg tror ikke at det var så mange som tenkte på noe annet der og da. (Ja forresten, du kan jo aldri vite.)

Jeg har et hus som er bygget i 1979 og som har 3 bad. På to av disse er det installert bidé. Disse brukes stort sett aldri til annet enn, en sjelden gang, f.eks. å legge ting i bløt som er ekstra skittent og som skal videre til vaskemaskinen.

Jeg tror ikke du trenger å bry deg om hvor camelbaken din har blitt vasket. Er den ren så er den ren. Men som nevnt tidligere, litt klor gjør ofte underverker.

Endret av REs

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.