Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte prøve det også....

Var ikke meningen det skulle bli så heftig, men det var morro! Kunne ikke annet enn å le når jeg mistet begge kajakkene. De seilte sin egen sjø.. bokstavelig talt..De klarte seg godt heldigvis B)

Noen som har erfaring med padling med havkajakk i elv ellers? Det var egentlig noe vanskelig :lol: De la seg på tvers hele tiden og vi hadde ikke guts nok til å padle på i full fart! Men det frister til gjentagelse med annen type kajakk selvsagt...

Har lagt ut noen bilder på http://www.kjiver.no/padling1.htm

post-497-133474421128_thumb.jpg

post-497-133474421134_thumb.jpg

post-497-133474421137_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Morsomt prosjekt, er kajakken din like hel etter dette ?

Min kajakk har aldri vært i ferskvann. På et stort vann kunne den sikkert funke, men er man avhengig av å kunne svinge raskt som i en elv, ville det være helt håpløst, da båten er bygget for å være retningsstabil. Jeg har imidlertid forsøkt det omvendte, nemlig elvekajakk på havet. Det var også vanskelig, i alle fall med min bakgrunn med en retningsstabil kajakk, Den vimset rundt i siksak pga vind og strøm, og jeg måtte hele tiden jobbe for å få den til å gå sånn nogenlunde rett frem.

Skrevet

Kajakkene er like hele ja! Er imponert over hva de tåler! Men det vises at de er brukt...Men det gorde de også før denne turen. B)

Jeg tror forøvrig at om vi hadde hatt med en instruktør eller noen med elvepadleerfaring så kunne dette gått bare fint. Fikk litt adrenalin når vi var i de verste partiene, men tupen kajakk definitibt feil!.

Skrevet

Dette så morsomt ut ja :D Og dere kom fra det uten skrammer..?

Prøvde meg såvidt på "light"-versjonen av dette her om dagen, prøvde å padle havkajakk opp i en reimelig stri elveos. Strømmen tok tak og snudde kajakken på tvers på et øyeblikk, og jeg måtte bare prøve å holde balansen der jeg drev ut igjen. Kom fra det uten å bade ;)

Elvekajakk frister fælt, særlig etter å ha sett på videoene her; www.ekstremsportveko.com

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.