Gå til innhold
  • Bli medlem

Linkfjell (Radiolinker)


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Oppå en del fjell i Trøndelag, f.eks. Ruten, Vestre Varde, Kopparen, Gråkallen og Vassfjellet står det en del ræl som ikke er så pent å se på.

Men dette er jo "linker" / "linkfjell" og det betyr at de har fri sikt til hverandre.

F.eks. på Vestre Varde, her går man til linken mot Ruten - jo der står Ruten rett fram i sørvest, tilsvarende tre linker for Kopparen i nord, Gråkallen og Vassfjellet i sørøst.

Noen som har samlet oversikt over disse fjell i Midt - Norge ?

Fra Ilfjellet ser en jo alle de linkfjella jeg har nevnt ovafor + pluss en del i sør (Trond?), øst og i nord (Forbord som det mest kjente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det ikke en dings av et eller annet slag på det fjellet som heter Bringen?

Bringen ligger et godt stykke øst for småfjellene rundt Samsjøen øst for Lundamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Står det ikke en dings av et eller annet slag på det fjellet som heter Bringen?

Bringen ligger et godt stykke øst for småfjellene rundt Samsjøen øst for Lundamo.

Den ser en jo fra det meste av de fjella jeg har nevnt. Jeg tenker særlig på de runde litt støre

- oftest grønne, noen ganger flere sammen i mast -- sånne:

Kunne vært gøy å visst hvilket svensk (?) linkfjell akkurat denne koppen sikter mot !

post-511-133474421119_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.