djing0 Skrevet 29. mai 2017 Skrevet 29. mai 2017 Da mitt Exped Synmat UL 7 lekker som en sil og jeg ikke finner lekkasjen(e), anser jeg det som på tide med nytt underlag. Har et chair-kit i M fra Exped, så det blir en forutsetning at liggeunderlaget passer til dette. Vurderer å kjøpe et som kan brukes hele året, uten å måtte ha noe under. Har sett på et nytt underlag fra exped: Link. Utrolig bra vekt og så er det jo en solid R-verdi. Men har bare brukt rektangulære underlag frem til nå, uten at jeg tror det blir et problem med smal fortende. Hvordan ville dette funke med chair-kit? Neon som har erfaringer med underlag fra andre merker som kan benyttes med chairkit fra exped? Takk for hjelpen Siter
Thomas E Skrevet 29. mai 2017 Skrevet 29. mai 2017 Ser ikke ut som linken virker. Er det Winterlite du ser på? I så fall har dette med stol-kit vært diskutert tidligere: Siter
djing0 Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Skrevet 30. mai 2017 Fungerer nå. Det er snakk om Exped Synmat HL Winter 9. Alternativt har jeg sett på Downmat UL Winter, da får jeg rektangulært liggeunderlag, men 7cm tykkelse mot 9cm. Siter
esphojo Skrevet 30. mai 2017 Skrevet 30. mai 2017 Har ingen erfaring med chairkit (eller underlaget du linker til), men om du nå bestemmer deg for dette kan jo det være en ide å kjøpe herfra; https://brukas.no/turutstyr/liggeunderlag-hengekoyer/oppblasbare-liggeunderlag/exped-synmat-winterlite-m.html Fin pris for øyeblikket (hadde selv en liten runde på liggeunderlag 😊) Siter
djing0 Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Skrevet 30. mai 2017 Det var billig, ja! Spørs om jeg kan rettferdiggjøre 800kr ekstra for 2cm tykkelse. Hmm.. Siter
Thomas E Skrevet 30. mai 2017 Skrevet 30. mai 2017 djing0 skrev (På 30.5.2017 den 5.40): Det var billig, ja! Spørs om jeg kan rettferdiggjøre 800kr ekstra for 2cm tykkelse. Hmm.. Ekspander Jeg hadde kjøpt winterlite uten å nøle. Slo faktisk til på et selv, til kona. Siter
Gjest Mareng Skrevet 30. mai 2017 Skrevet 30. mai 2017 Når det gjelder lekkasje, glem badekarsmetoden. Små hull gir ut så lite luft at det ikke vises under vann, eller så "tetter" vannet lekkasjen slik at det ikke kommer bobler Blås det skikkelig hardt opp, og bruk en god zaloblanding som bobler bra og spray utover til du finner lekkajen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.