fantomet Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Lurte på om noen kunne forklare meg forskjellen på disse. Hvordan rigger man en 1:6, evnt utvide en 1:3(z-talje). Kanskje noen som vet om noen fine beskrivelser av disse på nettet? Siter
+PTG Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Lurte på om noen kunne forklare meg forskjellen på disse. Hvordan rigger man en 1:6, evnt utvide en 1:3(z-talje). Kanskje noen som vet om noen fine beskrivelser av disse på nettet? sjekk skisse her : http://www.fishproducts.com/tech/rescue.html Hvis jeg ikke husker feil så er det slik at utgangpunktet er 1:2 , dvs at for hver gang du på "dra-tau-enden" inkluderer en ny 1:2 så multipliseres faktoren. Tar du utgangpunkt i 1:3 eller Z-talje så legger du på 1:2 på "dra-tauet" og du får 1:6. Hvis du bruker karabinere og ikke "ruller" eller spesial utstyr må du regne inn ganske mye tap pga friksjon. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.