Skogsholm Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Hei dere! Er på jakt etter en eller flere eventyrlige tur-mål i nærheten av Oslo! Jeg er hva man kanskje kan kalle "natur nysgjerrig" og håper noen her har noe å bidra med. Har såvidt begynt å utforske Nord og øst marka, og ønsker meg videre et par fremtidige reisemål. På søndag dro jeg med frøkna ut på en dagstur i Øst-marka og snublet tilfeldigvis over denne fantastiske perlen (Se bilde). Det var utrolig fascinerende å se en slik natur-skapt tunnel igjennom berget. Håper noen andre kan bidra med lignende fenomener som er verd å besøke! Siter
Knappetelt Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Ta turen til mørkgånga, gyrihaugen, og stien på kanten bort til Krokkleiva. 2 Siter
CarlG Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 (endret) Mørkgånga støttes. Asdøljuvet er en flott og uventet tur. Ravineområdet ved Gardermoen er spektakulært og sært. Og kjøp Kjentmannspost-boken fra Skiforeningen! Kroktjerntunnellen er forresten en del av Oslos vannforsyning fra rett etter krigen, og ikke naturskapt. Fin likevel! Endret 23. mai 2017 av CarlG 2 Siter
Tiur3 Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, CarlG skrev: Asdøljuvet er en flott og uventet tur. Kroktjerntunnellen er forresten en del av Oslos vannforsyning fra rett etter krigen, og ikke naturskapt. Antok at den tunellen var menneskeskapt, er nok brukt dytnamitt der. Asdøljuvet i Lier kommune, er en pærle. Den finnes langs Ringeriksvegen, rett før Sylling sørfra. Men, Kjøsterudjuvet er også fin. Bare å Google, det er mye på nett om begge. Siter
Kristin_E Skrevet 27. mai 2017 Skrevet 27. mai 2017 Kjentmannsmerkene settes gjerne opp på interessante steder i Oslomarka, og i heftene finner man også historien rundt det aktuelle stedet. Kan anbefale deg dette om du ønsker å utforske mer. Mannen og jeg ble bitt av basillen i fjor. Siter
+Espen Ørud Skrevet 27. mai 2017 Skrevet 27. mai 2017 Skinnskattberget der 3 fylker møtes er jo en kuriositet. Antakelig litt tyngre tilgjengelig til fots enn når vi har vært der på ski, men likevel: https://no.wikipedia.org/wiki/Skinnskattbergethttps://kart.finn.no/?lng=10.67983&lat=60.13367&zoom=17&mapType=normaphd&markers=10.67991,60.13367,r,Skinnskattberget|10.67991,60.13367,r,Skinnskattberget Siter
Per Fredrik Skrevet 27. mai 2017 Skrevet 27. mai 2017 Noen som har noen forslag på helgeturer med utgangspunkt fra By og Tobonn i Lommedalen. Går litt i området her men er ikke så godt kjent. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.