CaptMedhus Skrevet 22. mai 2017 Skrevet 22. mai 2017 Me tenkjer å gå til preikestolen med borna på 7 og 9, og lurer i samband med det om det er nokon eigna stader å setja opp telt på vegen. Gjerne med litt avstand til stigen. Siter
graham Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har aldri vært i området, men jeg liker kart.. Så jeg vet ikke hvordan de generelle forholdene over tregrensa der er for å finne en teltplass, men min erfaring er at man finner alltids en teltplass, bare man blir ukritisk nok. Tok en screenshot fra ut.no, da jeg regner med alle går dnt-løypa opp til Preikestolen. Alternativ A: En plass ved de vannene der. Det er nok enklest med små barn og man er et par hundre meter fra stien, det burde holde. Alternativ B: Å karre seg opp til de vannene sørvest for preikestolen. Der er man nok helt alene og muligheten for flott utsikt og solnedgangen er høy. Hvor masete det blir å ha med unger opp dit skal jeg ikke uttale meg om. Det er relativt bratt, men det ser overkommelig ut på kartet i alle fall.. Rundtom 600 meter fra stien via min lille pil opp til de vannene. Så.. alternativ A er det enkleste og alternativ B er antagelig det flotteste. 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 (endret) Gode alternativ Endret 24. mai 2017 av Tor-Erik-L-77 1 Siter
CaptMedhus Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Skrevet 29. mai 2017 Takkar for gode forslag. Det såg ut til å vera mange både bra og mindre bra teltplassar på veg til Preikestolen, men denne gangen vart det overnatting på fjellstova etterfulgt av to netter i telt i område rundt friluftsgarden Mån Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.