Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien i Leirdalen stengt ved Geitsetri

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hva kan grunnen til det være? Har vi tinderanglerne slitt ut veien? :lol: Det er litt urettferdig å betale 40 kr for å kjøre kun til Geitsetra. Skulle vært halv pris da :)

Skrevet

Jeg tror ikke de som har ansvaret for veien (Leirvassbu såvidt jeg vet) er så glade i at den er åpen veldig mye når Leirvassbu er stengt. På forsommeren brøyter de den, men holder den stengt inntil hytta åpner, angivelig fordi veien skal tørke. Kanskje er de redde for at det skal komme uvær og at folk skal bli sittende fast. Men slik forholdene var i helgen kunne man ha kjørt på tørr vei helt inn. Irriterende at de skal stenge da!

Jeg mistenker at den egentlige grunnen er at de vil begrense tilgjengeligheten til hytta når den står tom, for tyver og andre med tragiske hensikter.

Skrevet

Så sant, så sant. Men det blir for drøyt med 40 kr da uansett... Det er ikke noe problem egentlig. Det ble en gang funnet opp sykler som kan brukes istedenfor motorkraft. Alternativet er å reise et annet sted...

Gjest Anonymous
Skrevet

De opplyste visstnok per telefon at de ikke ville at folk skulle kjøre inn og så måtte hjelpes ut pga snø eller lignende..

Skrevet

Greit nok. Men de som har nøkkelen til bommen bor vel like nedi bygda der. Og når det da er spådd knallvær en helg i slutten av september må det gå an å åpne den opp midlertidig.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har hørt om dette tidligere. De stenger veien hver høst for å redusere faren for innbrudd o.l. Uønskede gjester gidder ikke gå fra Geitesetri til Leirvassbu.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.