Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle Trå på Shisha Pangma


Anbefalte innlegg

Annonse
Minst en kilde må ta feil:

http://www.svengangdal.com/pages/frameset/meritter/left.htm

Kanskje Sven kun var på Central Summit, i så fall har han strengt tatt bare 3 ekte 8000m topper før Lhotse.

Avisa Hordaland er vanlegvis til å stola på, men det ser ut som om det er den kjelda som har feil her. Kanskje pressemeldinga seier at Trå var fyrste nordmann til topps utan tilførsel av kunstig oksygen (slik Inge Meløy seier i artikkelen)?

Fleire feil i Belgia? Eg finn to: Gangdal (og andre sider) opererer med ei anna høgd på fjellet (8046 kontra 8027), og talet 190 er ørlite forelda - Trå er ikkje rekna inn i det talet.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var på foredrag med brødrene Gangdal etter deres Cho Oyu/Shishapangma ekspedisjon.

Mitt inntrykk var, og jeg kan ta feil, at Sven bare hadde vært på central summit.

Her er bilde av eggen mellom central og main summit.....man kan forstå at mange nøyer seg med central når høydeforskjellen bare er noen meter og det etter sigende tar 1,5 time hver vei til main.

31874.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan lese ut fra Jarles gjemmeside www.jarletraa.no, fulgte han ikke eggen til topps, men valgte en annen rute over noen bratte snøfelt.

Litt artig var det også å få vite at han tror han er førstemann til å spise kransekake over 8000 meter, mens sjokoladen orket han ikke og kastet den utfor kanten på toppen. Undertegnede serverte en hel kransekake på Uhuru peak da vi var der i vinter, Jarle er tydeligvis inspirert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.