Cato-L Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Heisann godtfolk! Jeg skal på en to ukers tur med ryggsekk, telt og selvsagt, fiskestang til Femundsmarka fra midten av juni og mot juli. Har noen noe erfaring med hvordan fisket er i Femundsmarka rundt disse tider og eventuelt hva det biter best på? Siter
Anders_G Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 (endret) Veldig bra fiske på den tida, er alltid innover rundt den tida selv. Mark, spinner, sluk tørr/våt-flue, det meste funker bra. Edit: Legger ved ett skrytebilde fra i fjor:) Endret 8. mai 2017 av Twistar La ved ett bilde 3 Siter
Heriks Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Hei og Velkommen til Fjellforum Du bør i alle fall ta en titt på denne: 4 Siter
Cato-L Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Skrevet 8. mai 2017 Heriks skrev (På 8.5.2017 den 9.10): Hei og Velkommen til Fjellforum Du bør i alle fall ta en titt på denne: Ekspander Ser aldeles fantastisk ut! Klør etter å legge ut allerede! Takk for linken! 2 Siter
Thomas Aleksander Bjørnson Fjæran Skrevet 13. mai 2017 Skrevet 13. mai 2017 Hei! Jeg har vært i marka i starten av juli i 2 år på rad. Har tatt båten til Røa, og fulgt røavassdraget nesten helt opp til rogen, for så å gå ned igjen og over til grøtådalen. Oppover røavassdraget går det veldig mye stor ørret. Spesielt i inn- og utos. virker som ørretten går mest i elvene og prøver å komme seg raskest mulig ned til femunden, siden det er mye stor gjedde i stort sett de fleste vannene i hovedvassdraget. Er også stor mulighet for harr. Gjedde er også garantert. Fisk gjedden nære land med relativt store sluker eller wobblere. Når det kommer til utstyr, så har jeg hatt veldig god uttelling på rapala. Gjerne noe ørrett lignende. for to år siden tok jeg en på 3 kg, og i fjor tok bror en på 1,5 kg. Har fisket veldig lite med mark der oppe. Det er også til tider veldig godt fluefiske. men skal du ut med fluestanga, er det lettest å gjøre dette i grøtåa. Finere flueelv finner du ikke. Den kan du følge langt, og huser ekstremt mye pen ørrett. Det fins også veldig mye småvann i marka. Som ikke har navn på kartet. her har vi funnet et par skjulte skatter, så det er bare å prøve seg frem 4 Siter
Kjellis Skrevet 13. mai 2017 Skrevet 13. mai 2017 Jeg bare nevner det, det kan være svært vanskelig å få fisk i Femundsmarka til tider. En kan gå en uke og nesten ikke få fisk, men en kan treffe bett og være heldig 2 Siter
Kristoffer Eide Skrevet 18. mai 2017 Skrevet 18. mai 2017 Anbefaler stålfortom Da slipper du at gjedda stjeler sluken/wobbleren din. Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 18. mai 2017 Skrevet 18. mai 2017 Fisket kan være trådt til tider er min erfaring. På fjorårets tur så gikk det vel nesten en uke før det ble fisk i panna. Men, får man ikke fisk, ja da er det bare å fiske mer. Før eller siden så biter den. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.