Rabatami Skrevet 5. mai 2017 Skrevet 5. mai 2017 Hei, Jeg og madammen lyster på en fjelltur og ser at kristihimmelfartshelgen er best anledning i nærmeste fremtid. Vi har funnet en rundtur i Bergsdalen der vi tenkte å gå hytte til hytte fra Lid og over til Kvamskogen, via Høgabu, Gullhorgabu og Vending. På bildene derfra nå begynner jo fjellet å skinne litt gjennom, og vi har noen solfylte og varme dager foran oss - men samtidig så ligger jo mye av ruten rundt 900+ meter. Og vi bør helst kunne se T-merkene der vi går. Spørsmålet er om dette lar seg gjøre til fots i slutten av mai, eller om det er litt for optimistisk? Christer Siter
Prebb Skrevet 5. mai 2017 Skrevet 5. mai 2017 Jeg tror det er optimistisk å tenke at det er helt snøfritt, men det er nok farbart uten ski. Uansett ville ikke jeg gått en ukjent rute uten kart og kompass. Det er ikke alle T-er som er like lett å finne selv om det er bart. Ev suppler med GPS (ev på mobil). Siter
josteink Skrevet 5. mai 2017 Skrevet 5. mai 2017 Optimist! Har vore her inne i midten av juni til Vending og då var det store snøfonner og islagte vatn. No er det stor forskjell frå år til år så ta kontakt med bergen turlag, dei veit jo litt om føretilhøva her. Hugs at sjølv om det er varme dagar no så er det kuldegrader på natta og det smeltar egentlig ikkje så veldig mykje snø. Siter
eirikw Skrevet 5. mai 2017 Skrevet 5. mai 2017 Telta på snø 850 moh i Vossafjella sist helg. Det skal smelte veldig godt om du tenker fottur om tre uker. EirikW Siter
TR Skrevet 5. mai 2017 Skrevet 5. mai 2017 Enig i de foregående vurderingene. Selv om det skulle smelte en del i dagene fremover tror jeg neppe du kan regne med å se T-merkingen i store deler av den tiltenkte traseen. Men kanskje Kalvedalshytten fra Romarheimsdalen kan være et alternativ? Der pleier snøen å forsvinne litt tidligere enn i Bergsdalen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.