Christinek Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Vi er en familie på 5 med 3 barn på 1, 2 og 6 år og en hund som nylig har kjøpt lavvo. Vi er ikke teltvante, har ikke sovet i telt siden ungdomsskolen. Tenker å ta en prøvenatt i hagen neste helg siden barna og hunden aldri har vært på telttur før. Men vil gjerne bevege oss litt lenger unna siden vi bor midt i et nabolag. med 3 barn kommer vi oss ikke så langt unna bilen desverre. Så vil gjerne ha litt tips til plasser på Sunnmøre hvor det er fint å sette opp lavvo, hvor det ikke er så langt å gå. Vi kan gjerne kjøre et par timer for å komme dit. Gjerne nært et vann eller elv. og kanskje dumme spørsmål, men må bare spørre: min mor mener man kan drikke vann fra ferskvann, men jeg trodde man måtte ta vann fra rennende elv hvor det ikke er beitedyr? Hva gjør man med dosituasjon og dopapir? Er ikke alle plasser det er like lett å grave det ned, og man bør jo gjerne vite hvor noen gravde før deg liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Her er utallige setrar å køyrer til, der det er fint å nokre meter og slå opp. Kvar på Sunnmøre er du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinek Skrevet 29. april 2017 Forfatter Del Skrevet 29. april 2017 Bor i haram kommune utenfor ålesund. men er ikke noe problem å kjøre et par timer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akrovel Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Eit alternativ er Romedalen i Ørsta kommune. Her har eg sett fleire barnefamilier som har satt opp telt og lavo så nært som 10 meter frå bilen. Det går ei elv og ein bilvei gjennom dalen. Kjøp eit kart over område du skal besøke, så kan du sjå kor det er elv og bekker. Sjansen for å grave på samme plass som tidligere besøkende er nesten ikkje eksisterende på Sunnmøre sidan det er meir vanlig med dagsturar. Endret 30. april 2017 av akrovel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 @akrovel kom meg i forkjøpet Romedalen er flott. Elles kan eg nevne Grøndalen, og nokre av dei fine vatna ein kan køyrer opp til frå til dømes Flø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.