Anne-lise Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 Hei! Jeg er ny på forumet, men håper at noen kan komme med noen tips til meg! 37 år gammel dame med goldendoodle, jeg planlegger å dra på tur i jotunheimen med bikkja i juli. Siden det er første tur alene på fjellet blir det betjente hytter. Planen er: Gjendesheim - Glitterheim - Spiterstulen - Leirvassbu - Gjendebu, men jeg kunne tenkt meg en ekstra overnatting på ett av stedene for å gå opp på en topp eller en annen fin dagstur, og håper noen kanskje kan anbefale en tur som er forholdsvis enkel å finne frem og der man ikke må klatre? Fra hvilken hytte eventuelt? Jeg har ikke hverken kunnskapen eller erfaringen til å f.eks krysse breer eller sikre med tau. Har tenkt litt på Galdhøpiggen, men hvordan er det med hund? Og er det noen fine alternative turer å evt ta fra spiterstulen dersom det er dårlig vær den dagen jeg evt planlegger tur til galdhøpiggen? Jeg er ikke veldig fjellvant, men både jeg og bikkja er i god form og jeg klarer å orientere meg greit med kart og kompass. Denne turen blir en slags test på om jeg trives med å dra på tur alene, isåfall planlegger jeg å gå ruten signatur Trollheimen i august. Siter
Gittiamo Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 Hva med en ekstra natt ved Leirvassbu og prøv deg på Kyrkja? Ellers er det godt med topper rundt Leirvassbu. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.