JanPM Skrevet 21. april 2017 Skrevet 21. april 2017 Hei! Har en gammel trekopp jeg tenkte å ta i bruk, men har lagt merke til at det er en ganske sterk lukt fra den som også setter smak på kaffen. Det er forsåvidt ikke noen vond lukt, hovedsakelig bare gammelt tre, men setter litt vell mye smak på kaffen synes jeg. Har dere noen tips til hvordan man kan redusere denne bismaken? Har prøvd med matolje, men det gav liten effekt. Takker for svar! Siter
Gittiamo Skrevet 21. april 2017 Skrevet 21. april 2017 Potetmel. Funker i hvert fall fjell i termoser med bismak. 1 Siter
tubbs Skrevet 21. april 2017 Skrevet 21. april 2017 Fyll koppen med kruttsterk kaffe (kaffedose X 3) noen ganger (f.eks morran/kveld) noen dager. Da mettes koppen med kaffefettet og tresmaken pleier å forsvinne. Har fungert på de siste koppene mine ihvertfall 🙂 Siter
REs Skrevet 22. april 2017 Skrevet 22. april 2017 (endret) 17 timer siden, Humbug skrev: Prøv med brennevin. Jeg har god erfaring med brennevin, en god Cocnac eller whisky. Slå i en god dram og la koppen stå å trekke over natten. Dette stoffet trekker inn i treet og dreper de fleste typer sopp og bakterier og når koppen tørkes etterpå så sitter bare lukten av de edle dråpene igjen i treet. En liten tilføyelse: Du trenger ikke å tømme ut det som har stått i koppen, det kan godt drikkes og det kan til og med hende at det har fått en enda edlere smak. Endret 22. april 2017 av REs 1 Siter
Martin HJ Skrevet 23. april 2017 Skrevet 23. april 2017 Gir seg etterhvert med brennevin og svartkrutt kaffe etter noen turer er min erfaring Siter
+Espen Ørud Skrevet 23. april 2017 Skrevet 23. april 2017 12 hours ago, Martin HJ said: Gir seg etterhvert med brennevin og svartkrutt kaffe etter noen turer er min erfaring Samme erfaring her, men det skal sies at noen kopper holder lengre på tresmaken enn andre. Har du fiskekoppen enda, @Martin HJ? Siter
Martin HJ Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 11 timer siden, Espen Ørud skrev: Samme erfaring her, men det skal sies at noen kopper holder lengre på tresmaken enn andre. Har du fiskekoppen enda, @Martin HJ? Såklart! Ble sist brukt påsken gjennom til både kakao og bålkaffe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.