djupdal Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg skal på et begynnerkurs i brevandring i sommer (http://www.dntoslo.no/activity.php?ac_id=5439). De skoene jeg vanligvis bruker på fjelltur er forsvarets marsjstøvler m-77. Spørsmålet er: Er det mulig å bruke disse med stegjern på et slikt kurs eller er de for myke? Jeg vet de ikke er optimale, men jeg har lite lyst til å bruke mange penger på utstyr før jeg har litt praktisk erfaring selv. Kommer jeg gjennom kurset uten for store vanskeligheter, eller må jeg kjøpe nye sko? Alt av breutstyr tenker jeg å leie før kurset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lph Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 det kommer helt an på stegjerna. Er støvlene relativt nye og godt impregnerte er de nok greie til å gå med, så lenge du har leddede stegjern som også er beregnet til å gå med. Skal du klatre litt på kurset, med ditto stegjern, blir støvlene for myke. Hør med kursarrangøren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bernt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Til å spasere over relativt flate breer er vel M-77 ok nok, men jeg vil påstå de er for myke til mer avanserte ting som f.eks. front-tagging, uansett stegjern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parbat Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hør med kursleder hvordan jern dere får låne, og om de kan festes på M77. Om de kan festes på støvlene er det sannsynligvis helt unødvendig å skaffe noe nytt bare for kursets skyld. Har man ikke brukt stegjern før er det en fordel å unngå frontpointing i størst mulig grad. Det er utrolig hvor bratt man kan gå med "flate" jern, bare man lærer seg riktig teknikk. Har man stive såler er det lett å ty til frontpointing i tide og utide... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
djupdal Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Takk for svar. Jeg skal ta kontakt med kursleder og høre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.