Humbug Skrevet 2. april 2017 Skrevet 2. april 2017 Lagde en liten ekstratarp til bruk på tur, dels tenkt som ekstra fortelt etter modell av @Tom42s baldakin, men jeg lagde den slik at den også kan brukes som ly og som kjøkken/fellestarp på turer med kompiser. Kroker til å henge opp gjøkur har den også. http://www.hengut.no/2017/04/01/kjokkenfortelttarp/ 7 Siter
+rayun Skrevet 3. april 2017 Pålogget Skrevet 3. april 2017 Snerten tarp det der. Takk for tekst og bilder, veldig informativt. Smart med de "ikke kluss i bardun" posene. Pent arbeid og du har sømkunnskap som langt overgår mine. 1 Siter
Humbug Skrevet 3. april 2017 Forfatter Skrevet 3. april 2017 1 time siden, rayun skrev: Snerten tarp det der. Takk for tekst og bilder, veldig informativt. Smart med de "ikke kluss i bardun" posene. Pent arbeid og du har sømkunnskap som langt overgår mine. Takk for det Siter
GBS Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Grundig og fin jobb, og mange lure tips å hente her. Siter
AltHåpErUte Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Herlig med ekte mannfolk som syr selv! Flott og inspirerende blogg! Har sydd mye men tenker et fortelt/tarp som dette blir det første prosjektet mitt i sjangeren "utendørsutstyr". Er det lov å spør hva materialene kostet? Har forøvrig svennebrev som skredder og kan bekrefte at det er en falde-fot du bruker, akkurat slik den er tiltenkt. Siter
Humbug Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 2 timer siden, Hufsa skrev: Grundig og fin jobb, og mange lure tips å hente her. Takker Det kan være lurt å dobbeltsjekke om tipsene virkelig er lure, for jeg vet som sagt egentlig ikke hva jeg driver med 😄 Siter
Humbug Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 4 minutter siden, AltHåpErUte skrev: Herlig med ekte mannfolk som syr selv! Flott og inspirerende blogg! Har sydd mye men tenker et fortelt/tarp som dette blir det første prosjektet mitt i sjangeren "utendørsutstyr". Er det lov å spør hva materialene kostet? Har forøvrig svennebrev som skredder og kan bekrefte at det er en falde-fot du bruker, akkurat slik den er tiltenkt. Takk Selve tarp-stoffet (xenon wide fra Dutch) kostet 27$ pluss frakt og mva. Resten av greiene mener jeg kostet noen få dollar. Så det er en faldefot, altså? Jeg trodde det var sånne som rullet stoffet på vei inn i foten, men det er kanskje en annen type faldefot? Skjønner at jeg har mye igjen å lære! Siter
AltHåpErUte Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 27 minutter siden, Humbug skrev: Så det er en faldefot, altså? Jeg trodde det var sånne som rullet stoffet på vei inn i foten, men det er kanskje en annen type faldefot? Skjønner at jeg har mye igjen å lære! For å være mer presis: det er en fot som er designet for å hindre at man syr med feil avstand fra kanten når man syr overlocksøm, eller blindsøm. Jeg burde vel heller sagt; jeg er enig i bruken! Bruker den alltid ved falding som er brettet i forkant, for jevn avstand til kanten av stoffet Det kan godt være at en rullekant-fot er mer verdig navnet faldefot, jeg tror ikke man får vite slike yrkeshemmligheter i skredderfaget før man tar mesterbrev Siter
Humbug Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 19 minutter siden, AltHåpErUte skrev: For å være mer presis: det er en fot som er designet for å hindre at man syr med feil avstand fra kanten når man syr overlocksøm, eller blindsøm. Jeg burde vel heller sagt; jeg er enig i bruken! Bruker den alltid ved falding som er brettet i forkant, for jevn avstand til kanten av stoffet Det kan godt være at en rullekant-fot er mer verdig navnet faldefot, jeg tror ikke man får vite slike yrkeshemmligheter i skredderfaget før man tar mesterbrev Aha! Da var jeg hvertfall ikke helt på bærtur Siter
+ost Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Og jeg som trodde denne tråden var om kjøkkenutstyr for bruk i fortelt/nødly. Pent stykke arbeid uansett. Veldig morsomt at du gidder å legge ut slike prosessbeskrivelser. God inspirasjon. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.