Gå til innhold
  • Bli medlem

BT: "Fotturister lopper hytter"


Ragnar

Anbefalte innlegg

Bergens tidene skriv idag:

"Fotturister lopper hytter

Den særnorske selvbetjeningsordningen på norske turisthytter kan være i fare. Årsaken er at gjester gir blaffen i å betale for mat eller overnatting. "

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article271415.ece

Synd at det er slike problem mange stadar. Forstår ikkje dei som ikkje gjer opp for seg på hyttene? No er det nok eit lite mindretal som ikkje gjer opp for seg, men det øydelegg tydelegvis for alle andre. I vinter var eg innom ganske mange sjølvbetjeningshytter og det er ei skikkeleg god ordning. Det såg nå ut til å fungere brukbart overalt i Norge, med eit unntak: Finnmarksvidda. Der er opne hytter ein saga blått - alle hyttene er svært godt lukka og låst.

Kom imiddlertid over eit tilfelle som eg las om i hytteboka på Hellevassbu; Der hadde det vore nokon på ein "gratistur" tidleg i vinter, noko som førte til at neste besøkande måtte rydde opp.

Ellers hadde det vore flott om dei aller fleste betjente hyttene kunne få eit lite òpe anneks utanom sessongen. Nokon turisthytter har det idag, mens andre har det ikkje. Det kan gjerne vera ubetjent - utan proviant - etter mi meining. Trondhjem turistforening hadde dette på sine hytter - kjempebra! Alternativ eit lite "nødrom" slik ein har i Sverige.

Forøvrig i Norden:

I sverige er dei fleste turisthyttene kun opne når dei har hyttevakt. Dette er normalt frå midten av februar til 1.mai, samt om sommaren. Utanom desse tidene er det kun eit lite rom med 2-3 senger og nødproviant som er òpe. Det er nokon mindre hytter som blir drifta som i Norge.

I Finland er turisthyttene eigd av "Finske Statskog". Det er ei ordning slik at nokon hytter er opne, mens andre krev nøkkel. Det ligg alltid ei open hytte nær ei låst hytte. Alternativt så er hytta delt i to, ein låst del og ein open del. Forskjellen på hyttene er at dei låste har madrassar, det har ikkje dei opne. Ellers er dei utstyrt som ei norsk ubetjent hytte, med ganske enkel standard. Frivillig betaling på dei opne hyttene. Nøkkelen til dei låste hyttene er vistnok vanskeleg å få tak i og dobbelbookinger er etter det eg har høyrt, ikkje uvanleg.

På Island var det stort sett hyttevakter på turisthyttene etter det eg fekk med meg (men kanskje det ikkje er slik overalt?). Det var også mogleg - og nokon gonger heilt nødvendig - å reservere plass. Standarden var som ubetjente hytter i Norge, med unntak av dårleg utval av gryter, tallerker,kjøkkenredskap etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter var eg innom ganske mange sjølvbetjeningshytter og det er ei skikkeleg god ordning. Det såg nå ut til å fungere brukbart overalt i Norge, med eit unntak: Finnmarksvidda. Der er opne hytter ein saga blått - alle hyttene er svært godt lukka og låst.

Er ikke hyttene til Statskog åpne om vinteren, eller har de satt lås på alle hele året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hyttene til Statskog åpne om vinteren, eller har de satt lås på alle hele året?

I farten husker eg bare 3 statskoghytter eg kom forbi. Den i Børgefjell var låst (Vestre tipplingen). Hytta ved Rasajavri på finnmarksvidda var veldig godt låst igjen, med store lemmer foran vindua og ei jernstang over døra. Hytta på Holderen fjellgård i Nord-Trøndelag var låst, men nøkkel var tilgjengeleg (men det trur eg ikkje er normalt). Her var det forøvrig ei turitshytte like ved (Bekkestuga, dnt-lås)

Det kan godt hende nokon statskoghytter er opne. Ei hytte like ved Finskegrensa skulle vera open, men der var eg ikkje innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom imiddlertid over eit tilfelle som eg las om i hytteboka på Hellevassbu; Der hadde det vore nokon på ein "gratistur" tidleg i vinter, noko som førte til at neste besøkande måtte rydde opp.

Det var jeg og noen kammerater som kom til Hellevassbu 6.januar og opplevde dette. Det var rett og slett ukoselig å komme inn i hytta. Noen hadde tidligere vært på hytta og forsynt seg fra proviantlageret og strødd søppel og skit utover hytta. De hadde ikke engang brydd seg om å skjule sporene fra handlingen sin, da alt embalasje fra det de hadde tatt lå strødd utover golv og bord. Kjøkkenutstyr de hadde brukt var plassert rundt omkring uten å være vaska opp. Fant til og med søppel i de uoppredde sengene de hadde brukt. Vi fikk et inntrykk av at det var personer fra forsvaret (eller som i det minste har vært i forsvaret) som stod bak ugjerningen, da det i tillegg til embalasjen fra maten de hadde tatt på hytta var etterlatt mye embalasje fra forsvarets stridsrasjoner.

Jeg lurer på hva personer som gjør slikt tenker. Kan det være en form for gjengmentalitet? At det er for å "tøffe seg" for hverandre, og vise hvor lite en bryr seg, spesielt om DNT? Hvis min antakelse om at det var folk fra forsvaret som stod bak er vel ikke denne tanken urimelig (en gjeng "tøffinger" på "hardtur" over vidda midt på verste vinteren).

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et praktisk lite tips dersom en vet hvor bøllene kommer fra.

Samle sammen søpla, legg ved noen fotografier og et velformulert brev og send det rekommandert eller som oppkrav (slik at du får dekket for porto og bryderi) til "rette vedkommende" ( i mitt tilfelle var det Garden som ikke hadde plukka opp "fisen" etter øvelse i Sørkedalen slik de skal).

Jeg fikk et meget hyggelig brev tilbake og det viktigste, - det hjalp !

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.