Izzy Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Vurderer å padle Norge på tvers i sommer. "2iKano" (youtube) startet fra Enafors i Sverige og hadde en del bæring imellom. Jeg skal ha med meg en ung hund (8 mnd) og lurer derfor på om det hadde gått an å padle hele Stjørdalselva? I såfall tenkte jeg å ha Storlien som utgangspunkt. 1 Siter
Vestlendingen Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Heisann! Det var jeg og en kompis som padlet den(2iKano). Stjørdalselva er en fin elv å padle ja, MEN akkurat der Forra-elven treffer Stjørdalselven(Under E14) var det rimelig hissig bølgestryk, og vi havnet der egentlig litt ufrivillig siden vi ikke så det før bølgene begynte. 1 meter høye svingninger i vannet som får kanoturen til å gli rett inn i Tusenfryd opplevelsen. Men om du er flink i kano, og har roen i behold går det fint. Kompisen min satt foran i kanoen og ble nesten litt sjøsyk Du ser på filmen at jeg slutter å filme rett etter vi har passert broen, da måtte jeg slenge kameraet i bunnen av kanoen og være litt styrmann. Resten av Stjørdalselva er relativt rolig, med noen svinger der det går litt fortere, men igjen, om du er flink i kano så skal det gå fint Forra-elven er også et kapittel i seg selv. Du kan padle den helt fra Feren til Branok-hytta, og deretter fra Vigdenes til Moen. Men stopp i god tid før Moen(!!) der er det en svær foss som vi kom lovlig nært før vi tok i land. Etter fossen kan du padle helt ned til Stjørdalselva, med enkelte rolige og urolige stryk som bare var morro. 2 Siter
Vestlendingen Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Men om du tenker å padle lengre opp Stjørdalselven enn der hvor Forra møter , så vet jeg ikke! Siter
Izzy Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Skrevet 6. mars 2017 19 minutter siden, Vestlendingen skrev: Men om du tenker å padle lengre opp Stjørdalselven enn der hvor Forra møter , så vet jeg ikke! Takk for svar og gode råd Jeg har kikket litt på kartet og ser at dere hadde noen kilometer imellom vannene. Jeg skal ta turen aleine og vurderer derfor å ta packraften istedenfor kanoen pga bæringene imellom vannene og for å spare unghunden. Det var derfor jeg tenkte at det kunne være et alternativ å padle hele Stjørdalselva istedenfor å ta samme turen som dere. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.