arefossaa Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Hei, har kommet i en situasjon hvor jeg muligens skal arve en fin gammel hagle i god stand: Sort: Beretta, 16 kaliber, enkelt løp, sist kjøpt 1966. Jeg har ikke et stort våpenskap tilgjengelig per nå, så jeg tenker det kunne holde å låse inn vital del. Problemet er at denne sorten hagle er det ikke mulig å demontere pipe eller kolbe. Det er dog mulig å enkelt fjerne mekanismen som åpner og spenner våpenet og tennstiften, som gjør den ubrukelig. Ville dette fungert som et "gyldig avvik" fra definisjonen av vital del? Haglen er av denne typen: http://www.thefirearmblog.com/blog/2009/10/27/guest-post-the-beretta-folding-shotgun/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 På de fleste brekkvåpen uten hane eller oppspenner så får man ikke spent slagfjærene uten forskjefte. Men tviler på at det holder i dette tilfellet. Uansett så må hagla omregistreres når du arver den (regner med at den ikke er registrert) Og da vil du stå oppført som våpeneier og kan bli kontrolert. Og da bør man ha våpen innlåst i godkjent skap. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arefossaa Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 3 minutter siden, tubbs skrev: På de fleste brekkvåpen uten hane eller oppspenner så får man ikke spent slagfjærene uten forskjefte. Men tviler på at det holder i dette tilfellet. Uansett så må hagla omregistreres når du arver den (regner med at den ikke er registrert) Og da vil du stå oppført som våpeneier og kan bli kontrolert. Og da bør man ha våpen innlåst i godkjent skap. Må nok på sikt gå til innkjøp av større skap ja, men funderte på hvilke alternativer jeg hadde. Den skal naturligvis registreres :). Takk for lynkjapt svar! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg skal ikke garantere at det er slik på våpen man arver, men jeg tenker du blir spurt om våpenskap når du tar kontakt for å omregistrere den. Kan sikkert variere fra politidistrikt til politidistrikt men jeg måtte vedlegge bilder av våpenskap med serienummer og det hele når jeg sendte våpensøknad. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.