gull Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Heisann! Jeg har en camelback drikkeblære, og lurer litt på hvordan dere rengjør og oppbevarer drikkesystemet? Jeg vet det finnes egne rensesystem og egne middel for å bruke for å få fjernet bakterier, men finnes det andre, rimeligere måter å gjøre dette på? Jeg har til nå rengjort med edikk og zalo, og oppbevarer hele greia i fryseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Bare varmt vann og Zalo her. Inkludert en del søl utover hele kjøkkenet med påfallende banning. Og mindre bruk av posen pga alt styr. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg blåser den opp, og setter den opp ned. Det er det hele og jeg har overlevd i 3 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 14 minutes ago, Tom42 said: Jeg blåser den opp, og setter den opp ned. Det er det hele og jeg har overlevd i 3 år. Støtter denne 99%. Jeg blåser mine tomme, stapper inn litt Torky papir for å spenne dem opp og henger dem til lufting/tørking. Har aldri opplevd usmak eller lign. Har de blitt liggende med vann i "litt for lenge", skyller jeg igjennom dem med glovarmt vann. Bruker drikkeblære til kajakkturer, sykkelturer, toppturer på ski ++ og har aldri opplevd problemer med dem. Bruker kun å ha rent vann i dem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Men slangen, og spesielt munnstykket, må jo rengjøres. Det er jo her bakteriene formerer seg heftig. Selve posen er jo lett å holde ren. Men tips om Torky for å holde den åpen skal jeg ta med videre 👌🏻 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Krankman Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) De fleste vil etter en tid kunne kjenne en glatt hinne av biofilm i blære og slange. En effektiv, billig og giftfri måte å bli kvitt dette på er å fylle blæra delvis opp med lunkent vann, hive oppi et par-tre spiseskjeer bakepulver. La det frese og syde fra seg før man setter på lokket. Klemme all luft ut fra blære og slange slik at det er fylt med bakepulvervannet og så la det ligge og godgjøre seg over natten. Dagen etter skyller man ut med friskt vann og er ferdig. Munnstykket kan demonteres og hives i oppvaskmaskinen. Endret 28. februar 2017 av SnorreL 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.