Gå til innhold
  • Bli medlem

Drittlei av arkisk kulde og sosialister


Tom

Anbefalte innlegg

I fjor korttidsemigrerte jeg til USA for å få en pause fra det helvete Norge tross alt representerer, med de to søplefaktorene jeg nevner i overskriften. Mens lavtrykk og kulde seirer selv om sommeren, dro jeg til San Fran, Hollywood, Venice, Vegas og slike steder som sosialister ikke liker, men jeg elsker. Jeg spiste på In & Out Burger, Mac'ern, Burger King, Carl's Jr., Fat Burger, Taco Bell, KFC og andre fasjonable restauranter. Savnet ikke pottitland ett sekund.

Nå har snart enda et år gått. Jeg har bannet hver kveld foran nyheter og debatter på tv, opplevd at Norge har blitt ytterligere ødelagt av muslimer og sosialister (muhammed-bråk, regjeringsskifte osv.). Dermed er det på tide å emigrere igjen. Denne gang er det bestilt tur til Rhodos, med luksushotell og bil. Har kjøpt meg et kart over den søte lille øya. Allerede nå er det 24 grader der, mens Norge sliter meg å komme over nattefrosten. Skal bli deilig å flykte igjen om en stund. Få en pause fra det vanstyrte kommunistsamfunnet.

Spørsmålet er som sikkert alle skjønner: Vet dere om det er noen kule fjell å bestige der nede? Ser at det høyeste fjellet på øya er over 1200 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har snart enda et år gått. Jeg har bannet hver kveld foran nyheter og debatter på tv, opplevd at Norge har blitt ytterligere ødelagt av muslimer og sosialister (muhammed-bråk, regjeringsskifte osv.).

Hva har arkisk med kulde å gjøre? (Tenkte du kanskje på hierarkisk eller monarkisk kulde?)

Synes forøvrig det er morsomt at du reiser til et sosialistisk styrt land (med en stor andel kommunister) der en like stor andel av befolkningen er muslimer som i Norge.

God ferie Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulda har ikke forverret seg siste år. Det har derimot politikken og muslimenes mas. Derfor nevnes det spesielt. Jeg skal love deg at du ikke merker mye til tvang, tyveri og sosialisme på de greske øyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulda har ikke forverret seg siste år. Det har derimot politikken og muslimenes mas. Derfor nevnes det spesielt. Jeg skal love deg at du ikke merker mye til tvang, tyveri og sosialisme på de greske øyene.

Jeg tror ikke en greker på ferie i Norge merker så mye av det her heller. I hvert fall ikke på utenfor storbyene.

Her er et bilde av Attaviros. Øyas høyeste fjell:

http://www.rhodos-tour.de/bilder/allgemein/attaviros.jpg

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvor jeg misunner deg. Grisefestene....alle de kjekke skandinavene på stranda........sanden...solkremen.....køntrirocken......varmesvetten.....

Selv må jeg tilbringe juni i arktiske Valdres og Sjodalen blandt iglooer, moskeer, minareter, bønneropende mullaer og andre skumle muslimer, handle på kommunistreiret Coop og sosialistiske Vinmonpol og treffe alsksens suspekte individer både på Besstrond og langs Gjende. Jeg skal søke våpenlisens for å forsvare meg der ute i det harde miljøet - slik som gutta i ditt elskede USA kan.

God tur, Tom - og bli riktig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert fint å klatre der nede, det er jo ikke så forbaska begrodd som her oppe;

Fjellbestigning blir neppe det helt store når den høyeste kollen er på 1200 moh..

Et fjell må jo i hvertfall være uten tre og buskas å toppen, og 1200 er neppe høyt nok så langt sør.

Muligheten til å ta seg en øl uten å bli sittende med bismak av prisen er jo heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tenk hvis du ser havet fra toppen av rhodos da? ville jo være en skandale...

støtter svein når det gjelder ski og shorts! noen som vet om fonna nord for hovedryggen til snøhetta er farbar med carving og plast i august? har en kort dag mellom klatrekurs i jotunheimen og pizza med fadderungene mine en søndag deromkring,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullllllll... ingenting er som god norsk vinter langt ut på sommeren :D Ski og shorts = happy days

Å jo Svein! Skikkelig sommer når det liksom skal være sommer slår vinter om sommeren. :( Den er ikke plagsomt lang sommeren her til lands... Men ski og shorts er ingen dum kombinasjon, er enig i det. :P

Tom: Er ikke Rhodos en relativt flat øy til å være Hellas da? Såvidt jeg husker fra dengang min kone og jeg cruiset rundt der nede, var Rhodos stusselig for en som liker fjell. Kreta husker jeg bl.a hadde fjell som var oppunder Galdhøpiggens høyde. Jeg siklet fælt på de toppene fra leilligheten vår ved stranda, der de stadig lå med en skydott rundt seg. Snøfonner lå det også igjen der oppe tidlig i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som var frekke. Jeg hadde tenkt å bli litt "snillere", men her skjønner jeg at det ikke kan bli annet enn full krig fremover også.

Nils, det stemmer at det er bra fjell på Kreta. Rhodos har et lite fjellområde med noen topper over 1000 meter. Høyeste er drøyt 1200. Men nå drar jeg ikke dit bare for å gå i fjellet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å bli litt "snillere", men her skjønner jeg at det ikke kan bli annet enn full krig fremover også.

quote]

Håper du ikke gir opp. Bare fortsett med å bli snillere. I Fjellforums barndom skrev Tom glimrende innlegg. Husker blandt annet annet en bra turrapport fra Tverråtindene.

God tur til Hellas. Jeg ser frem til en snill turrapport om friske tindebestigninger på Rhodos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvis du rømmer til USA og gjerne til sydstatene for å unnga arktisk kulde og sosialisme så har du nok truffet blink, men bare så lenge du er rik og frisk.

Hvis du mot formodning skulle bli arbeidsløs, fattig og syk, så kan du like gjerne sette deg under et tre på Serengeti. Enten du blir spist av løver eller råttner i en amerikansk rennestein, resultatet blir vel det samme. Og så består vel USA av nesten 100% innvandrere. (Ok, kanskje en og annen urinvåner hvis du leter godt.)

Men fra spøk til revolver.

Hvis du skal gå på fottur i syden, så har du kanskje valgt litt feil sted. Hva med Kanariøyene. Kjøp denne boken og velg reisemål ut fra det som frister mest.

http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=177430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.