Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjorta,Dronningkrona,Fløtatind-snøforhold????


krstor

Anbefalte innlegg

Annonse

Var på Skjorta 16/5. Et alternativ kan være ruta vi fulgte https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=5398

Det var da skiføre fra Kanndalen. Vil tippe det er litt dårlig med snø nederst nå, selv om det har vært en kjølig værtype. Kan være vrient å komme tørrskodd over elva. Dessuten mulighet for sva/utsatte vegvalg i området der vi gikk opp. Snøforholda kan gjøre dalen atskillig mer kronglete en da vi gikk der..

Det begynner å stikke opp en del stein langs nv-ryggen og i vestsida. Nå er nok disse stedvis dekt av nysnø :wink:

Snakka med noen som var på Fløtatind 20/5. Bæring til skoggrensa fra Brandstad (Øksendalen)

Kjølig vær etter dette, periodevis nysnø ned til 6-700 meter. Mitt råtips for morgendagen er bæring til ca. 600, tørrsnø fra rundt 1000 m. På breen kan det være drømmeforhold. Du blir neppe aleine i dette området hvis godvær....

Dronningkrona byr sikkert også på bæring til det flater ut på 5-6-700 m. Vil tippe det er gode muligheter for tørrføre i høyden der også.

Jeg ville ha gått for Fløtatind eller Dronningkrona nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Var på Skjorta 16/5.

Jeg ville ha gått for Fløtatind eller Dronningkrona nå

Litt off-topic,

men Skjorta /Fløtatind /Dronningkrona - Vinnufjell er noe som frister til olsok / fottur !

Her er altså tre som vet litt om de to førstnevnte - er begge disse greie å nå fra Øksendalen?

Skjorta blir kanskje for luftig - men hva med Fløtatind - er den "folkelig" å gå på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på Fløtatind - pinlig men sant. Men til fots er den veldig folkelig. Snakket for 6 t siden med ei dame + 70+ som er vokst opp på Brandstad og var der første gang som jentunge og siste gang ikke for så mange åra siden.

Kollega Berit i Dovre (som er minst like gammel som meg og ingen brattfjellsekstremist) startet fra Brandstad kl 14 lørdag for 3 uker siden og kom opp og ned i god tid før kvelden og tok så Dronninga dagen etter. (Men gubben bar all oppakning, tilsto hun. Jeg var på Dronninga samme lørdag - så edel som gubben hennes er ikke jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.