krstor Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Tenkte meg en topptur 27/5-06 til en av disse toppene.Er det noen som har vært der de siste dagene og kan rapportere om forholdene??? Siter
mattis Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Even var jo på Fløtatind for 14 dager siden. Du kan jo se på bildene her hvordan det så ut da. Etter det så har det jo vært forholdsvis kaldt (snø i Trondheim i dag...) så det er jo godt mulig at forholdene fortsatt er gode. Artikkelen inkl. bilder kan du se her: http://www.ifriluft.net/content/view/93/30/ Siter
gi Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Var på Skjorta 16/5. Et alternativ kan være ruta vi fulgte https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=5398 Det var da skiføre fra Kanndalen. Vil tippe det er litt dårlig med snø nederst nå, selv om det har vært en kjølig værtype. Kan være vrient å komme tørrskodd over elva. Dessuten mulighet for sva/utsatte vegvalg i området der vi gikk opp. Snøforholda kan gjøre dalen atskillig mer kronglete en da vi gikk der.. Det begynner å stikke opp en del stein langs nv-ryggen og i vestsida. Nå er nok disse stedvis dekt av nysnø Snakka med noen som var på Fløtatind 20/5. Bæring til skoggrensa fra Brandstad (Øksendalen) Kjølig vær etter dette, periodevis nysnø ned til 6-700 meter. Mitt råtips for morgendagen er bæring til ca. 600, tørrsnø fra rundt 1000 m. På breen kan det være drømmeforhold. Du blir neppe aleine i dette området hvis godvær.... Dronningkrona byr sikkert også på bæring til det flater ut på 5-6-700 m. Vil tippe det er gode muligheter for tørrføre i høyden der også. Jeg ville ha gått for Fløtatind eller Dronningkrona nå Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Var på Skjorta 16/5. Jeg ville ha gått for Fløtatind eller Dronningkrona nå Litt off-topic, men Skjorta /Fløtatind /Dronningkrona - Vinnufjell er noe som frister til olsok / fottur ! Her er altså tre som vet litt om de to førstnevnte - er begge disse greie å nå fra Øksendalen? Skjorta blir kanskje for luftig - men hva med Fløtatind - er den "folkelig" å gå på ? Siter
Carl S. Bj Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Har ikke vært på Fløtatind - pinlig men sant. Men til fots er den veldig folkelig. Snakket for 6 t siden med ei dame + 70+ som er vokst opp på Brandstad og var der første gang som jentunge og siste gang ikke for så mange åra siden. Kollega Berit i Dovre (som er minst like gammel som meg og ingen brattfjellsekstremist) startet fra Brandstad kl 14 lørdag for 3 uker siden og kom opp og ned i god tid før kvelden og tok så Dronninga dagen etter. (Men gubben bar all oppakning, tilsto hun. Jeg var på Dronninga samme lørdag - så edel som gubben hennes er ikke jeg...) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.