Kristoffer Eide Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Hei! Driver å ser litt på å ta en tur til Finnskogen i mai. Tenkte en tur på rundt 10 dager der fiske og bålfyring står sentralt. Har hørd litt om gjeddefiske i Finnskogen og håper eg da treffer på midt i gytinga. Noen som har noen gode forslag til ei rute? Trenger ikke noen voldsomme avstander, men såklart litt. Bør eg vente til slutten av mai for best fiske? Tar imot alle tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Varaldskogen, Finnskogrunden kanskje om du vil følge merket sti eller bare gå fra vann til vann om du går på egenhånd. FinnskogrundenFiskekort Varaldskogen Vet ikke om det er så mange plasser inne på skogen jeg hadde satsa på bålfyring i Mai, men det får du jo vurdere selv ut i fra forholdene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Eide Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Takk for tips. Planen er i slutten av mai. Kan vel ikke være mye snø igjen i skogene der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Nei, det kan jeg ikke tenke meg (men forbehold om at året i år selvfølgelig kan være helt ulikt andre år). Jeg bruker å være der på orrhaneleik i slutten av april og da har det ikke vært snø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Eide Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Okei. Ut ifra hvilken forhold med bålfyring i mai? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Vel, det er jo bålforbud da .. med mindre det "åpenbart ikke kan medføre brann" Nytt om bålreglene 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Eide Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Ja såklart. Takk for gode tips😀 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Med forbehold om at denne ikke er helt oppdatert står det litt om arter i de ulike vannene her: http://www.kongsvinger.kommune.no/Emneord/Fritidsfiske/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Eide Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Takk! Flott side med mye informasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smaltur Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg var inne på Varaldskogen forrige helg. Gikk på ski, veldig lite snø i år (5-10 cm) så det er sikkert bart i mai. Overnattet på Kvåho (Statskog-koie, åpen). Lite snø kan jo bety at isen går tidlig i år, og da er fisket kanskje bra såpass tidlig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Eide Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 På 20.2.2017 den 22.41, Smaltur skrev: Jeg var inne på Varaldskogen forrige helg. Gikk på ski, veldig lite snø i år (5-10 cm) så det er sikkert bart i mai. Overnattet på Kvåho (Statskog-koie, åpen). Lite snø kan jo bety at isen går tidlig i år, og da er fisket kanskje bra såpass tidlig. Hvordan er det med rovdyr som bjørn og ulv i di områdene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 2 minutter siden, Kristoffer Eide skrev: Hvordan er det med rovdyr som bjørn og ulv i di områdene? Har ikke hørt noe særlig om bjørn, men ulv er det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Eide Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 2 minutter siden, Heriks skrev: Har ikke hørt noe særlig om bjørn, men ulv er det der. Okei. Får være litt ops når eg da kommer til å ha med hunden min dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Akkurat nå, Kristoffer Eide skrev: Okei. Får være litt ops når eg da kommer til å ha med hunden min dit. Hvis du reiser i Mai er det båndtvang likevel så det er ingen fare, men alltid greit å være litt obs. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Det finnes bjørn i området ja. https://www.ostlendingen.no/nyheter/rovdyr/bjorn-skutt-innenfor-rovdyrgjerdet-pa-finnskogen/s/5-69-84304https://www.youtube.com/watch?v=BVofAb5Kw4Q 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.