Gjest Turlyst Skrevet 13. februar 2017 Skrevet 13. februar 2017 Bilde av analoge bilder suger, men nå er det på sett og vis digitalisert. Fra en flott tur fra Finse til Ustaoset. Det var den siste dagen av turen hvor det var bildevær. Billigkamera som ga mørke hjørner. Siter
olay Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Stilig med litt old school bilder! Hvilket telt er det? Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Norrøna Ravneskar. Et tunneltelt med to åpninger. Hadde sikkert over 200 døgn i dette før jeg var så dum å selge det. Eneste "svakheten" var kullfiberstengene, men de knakk aldri. De tålte mye drittvær. Siter
Bjørn J Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 JanRH skrev (På 14.2.2017 den 19.21): Norrøna Ravneskar. Et tunneltelt med to åpninger. Hadde sikkert over 200 døgn i dette før jeg var så dum å selge det. Eneste "svakheten" var kullfiberstengene, men de knakk aldri. De tålte mye drittvær. Ekspander Mitt Ravneskar ble levert med (tunge) glassfiberstenger! Dette var førsteutgaven av Ravneskar, tror ikke det fantes karbonstenger da. Verdens første tunneltelt med to innganger/fortelt. En gang på nittitallet ringte jeg Norrøna og lurte på om de kunne skaffe lettere stenger, og sannelig sendte de meg et sett toppkvalitets aluminiumstenger - helt gratis. Nå er totalvekten 3 kilo. Teltet er fortsatt i bruk 1 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Bjørn J skrev (På 14.2.2017 den 21.32): Mitt Ravneskar ble levert med (tunge) glassfiberstenger! Dette var førsteutgaven av Ravneskar, tror ikke det fantes karbonstenger da. Verdens første tunneltelt med to innganger/fortelt. En gang på nittitallet ringte jeg Norrøna og lurte på om de kunne skaffe lettere stenger, og sannelig sendte de meg et sett toppkvalitets aluminiumstenger - helt gratis. Nå er totalvekten 3 kilo. Teltet er fortsatt i bruk Ekspander Jeg angrer ofte på at jeg solgte det - enda mer etter at jeg lest innlegget ditt😅 Mitt ble kjøpt i begynnelsen på nittitallet. Det er et gjennomtenkt og meget bra telt. Siter
olay Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Likte det teltet, ser veldig enkelt og ryddig ut, synd det ikke lages lenger. Minner om Keron, et telt jeg har sikla på i det siste. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 @olay enig. Meget god og gjennomtenkt konstruksjon. Høyere midtbue, passe avstand mellom buene og rett og stram duk. 2 innganger og rette endevegger. Hadde det dukket opp noe slikt nå hadde jeg kjøpt det på dagen. Helt klart det beste tunneltelt jeg har eid. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.