wakananka Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 chrland skrev (På 26.6.2018 den 19.22): Findes det samme over Sverige? Ekspander https://www.outsite.org/friluftsliv/overnat-i-shelter-i-danmark-og-sverige/kort-over-shelters-i-sverige 1 Siter
wakananka Skrevet 26. juli 2018 Forfatter Skrevet 26. juli 2018 Ved Åndervann i Ånderdalen nasjonalpark på Senja er det en flott Statskoghytte. 3 sengeplasser, vedovn, ved, propan for koking, utedass og bålplass. Ligger også en gamme på andre siden av vannet. 3 Siter
wakananka Skrevet 26. juli 2018 Forfatter Skrevet 26. juli 2018 (endret) Gamma ved Åndervatn. Ånderdalen nasjonalpark på Senja. 2 sengeplasser og plass til 2 på gulvet. Vedovn, ved, utedass, bålplass, vann. 6 km til Statskoghytta og så ca. 1 km videre til gamma. De første 3 km er ganske lette ågå men så blir det litt mer ulendt terreng oppover i lia. Er også teltplasser rundt hytta og en fin teltplass ved brua over elva retning gamma. Endret 26. juli 2018 av wakananka 4 Siter
+Espen Ørud Skrevet 27. juli 2018 Skrevet 27. juli 2018 wakananka skrev (På 26.7.2018 den 22.03): Gamma ved Åndervatn. Ånderdalen nasjonalpark på Senja. 2 sengeplasser og plass til 2 på gulvet. Vedovn, ved, utedass, bålplass, vann. 6 km til Statskoghytta og så ca. 1 km videre til gamma. De første 3 km er ganske lette ågå men så blir det litt mer ulendt terreng oppover i lia. Er også teltplasser rundt hytta og en fin teltplass ved brua over elva retning gamma. Ekspander Kult! Gleder meg til tilsvarende oppdatering for alle avmerkinger på kartet... 😉 Siter
wakananka Skrevet 30. juli 2018 Forfatter Skrevet 30. juli 2018 Ha ha! Da må jeg ha det neste livet til hjelp. Men har vært ved noen flere tidligere. Kan godt legge de inn her. Men bidra gjerne! Siter
wakananka Skrevet 31. juli 2018 Forfatter Skrevet 31. juli 2018 (endret) Dansk facebookside med tips om forskjellige åpne koier, gapahuker m.m. i Norge: https://www.facebook.com/groups/1592348717686973/ Endret 31. juli 2018 av wakananka Siter
Tutogkjør Skrevet 12. august 2018 Skrevet 12. august 2018 Nibbehytta på ca 1000moh, på vei til Traudalsnibba (1175moh), på Sandane i Gloppen kommune, I Sogn&Fjordane. Uten vedovn. Trang køyeplass til 4. Fin utsikt! Nibbehytta ligger rett bak toppen, på dette bildet. Traudalsvatnet foran. 1 2 Siter
wakananka Skrevet 9. september 2018 Forfatter Skrevet 9. september 2018 (endret) Stilig! Men ved og pipe og ingen vedovn? Kanskje det kommer en etterhvert? Jeg låner bildene til kartet. Regner med det er greit? Med kreditering. Men kanskje ikke tutogkjør? Har du koordinatene også? Endret 9. september 2018 av wakananka Siter
wakananka Skrevet 9. september 2018 Forfatter Skrevet 9. september 2018 I Kjæsvika på Skaland, Senja, har det blitt bygd en lekker gapahuk! Ser ut som det er plass til to for evt. overnatting. Bålpanne, ikke ferskvann. 2 Siter
+Espen Ørud Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 (endret) Ny dagsturhytte på Storfjellet i Hammerfest https://hammerfest.dnt.no/artikler/nyheter/13625-turhytta-pa-storfjellet/ https://hammerfest.dnt.no/dagsturhyttene/ Endret 10. september 2018 av Espen Ørud 1 Siter
Tutogkjør Skrevet 11. september 2018 Skrevet 11. september 2018 wakananka skrev (På 9.9.2018 den 21.06): Stilig! Men ved og pipe og ingen vedovn? Kanskje det kommer en etterhvert? Jeg låner bildene til kartet. Regner med det er greit? Med kreditering. Men kanskje ikke tutogkjør? Har du koordinatene også? Ekspander Bare bruk bilder. Det var en stor type parafinovn der inne, men den så ut til å være ute av drift. Reagerte også på veden, men den eneste plassen den så ut til å være brukt var utenfor. Den ligger på 1040moh 32V 345923 6849261 (UTM) 2 Siter
wakananka Skrevet 17. september 2018 Forfatter Skrevet 17. september 2018 Sørengamma. Restaurert gamme i Stordalen på Senja. Driftes av Stønesbotn utmarkslag. 2 senger. Vedovn. Ved. Vann. Litt kokeutstyr. Ligger ca. 2-300 m etter at veien slutter. Lett tur inn fra parkering. Ca 3 km. Ta opp til høyre rett før man krysser bekken. Utsikt til Breitind, Senjas høyeste fjell. Åpen. Siter
wakananka Skrevet 17. september 2018 Forfatter Skrevet 17. september 2018 Flere bilder fra Sørengamma, Stordalen. Senja. 3 Siter
aico Skrevet 18. september 2018 Skrevet 18. september 2018 Dette var en flott oversikt! Utrolig kult at du har tatt jobben med å samle inn denne informasjonen og gjøre den tilgjengelig for alle 1 Siter
wakananka Skrevet 30. mai 2019 Forfatter Skrevet 30. mai 2019 Er noe tull med den gamle linken så den funker ikke. Her er ny link til koiekartet: https://www.google.com/maps/d/viewer?fbclid=IwAR2fiFFgDlSVGEoBur8lLv2qwpybXR37Us7sdcWI305fxJEOF8mggAmKpFM&mid=13F2x9Kt5uCdffAJ4CTp3XkBkkVg&ll=65.33569880530138%2C17.780728350000004&z=4 5 1 Siter
Kimball Skrevet 1. juli 2019 Skrevet 1. juli 2019 (endret) hvordan i all verden får jeg dette over på gps'n?😱 Glem det. De små grå var bare midlertidig avslått, funker nå😆 Endret 1. juli 2019 av Kimball Siter
wakananka Skrevet 24. juli 2019 Forfatter Skrevet 24. juli 2019 (endret) Det er rett og slett en fyr som har vært inne på min gmailkonto og rappa hele kartet mitt og overført eierskapet til seg sjøl. Derfor funker ikke den gamle linken. Jeg visste ikke at det gikk an en gang. Jeg har desverre hatt på autoinnlogging. Men at man kan overføre eierskapet var jeg ikke klar over. Han har endra tekst og det hele og bruker det på sin turistsideportal. Så jeg får hverken logga meg inn eller redigert feil og denslags. Jeg har sendt ham en mail men får jo selvfølgelig ikke svar. Jeg lager nytt selvfølgelig, siden et sånt kart hele tiden er i utvikling/forbedring. Men i mellomtia er det linken over som funker. Endret 24. juli 2019 av wakananka 1 2 Siter
wakananka Skrevet 24. juli 2019 Forfatter Skrevet 24. juli 2019 (endret) Her er en annen bra variant som også har fått med seg det siste halve året som desverre forsvant på kopien da karteierskapet ble rappa : https://caltopo.com/m/1M3K Endret 24. juli 2019 av wakananka 1 Siter
Ivan Lé Hjelmeland Skrevet 29. juli 2019 Skrevet 29. juli 2019 wakananka skrev (På 24.7.2019 den 0.00): Det er rett og slett en fyr som har vært inne på min gmailkonto og rappa hele kartet mitt og overført eierskapet til seg sjøl. Derfor funker ikke den gamle linken. Jeg visste ikke at det gikk an en gang. Jeg har desverre hatt på autoinnlogging. Men at man kan overføre eierskapet var jeg ikke klar over. Han har endra tekst og det hele og bruker det på sin turistsideportal. Så jeg får hverken logga meg inn eller redigert feil og denslags. Jeg har sendt ham en mail men får jo selvfølgelig ikke svar. Jeg lager nytt selvfølgelig, siden et sånt kart hele tiden er i utvikling/forbedring. Men i mellomtia er det linken over som funker. Ekspander What!? Link til nettsiden? Siter
wakananka Skrevet 29. juli 2019 Forfatter Skrevet 29. juli 2019 (endret) Han har gått inn på min gmailknt. som desverre var åpen grunnet den autopålogginga. Så gått inn på kartet og endret eierskap til seg selv. Det kan man åpenbart gjøre inne på gmailen. Endret tekst som jeg hadde skrevet om kartet. Og lagt det ut på nettstedet sitt visithvaler og endel andre steder uten at man kan gi tilbakemelding om feil og denslags til meg. Så jeg kommer ikke lenger inn på det kartet. Jeg har sendt ham mail og også meldt ifra til google men ikke hørt fra noen av dem. Jævla surt. Og ikke minst idiotisk. Får ikke retta opp feil eller døde linker eller noe som helst. Men blir nytt og bedrekart etterhvert! Oppdaterer her. Endret 29. juli 2019 av wakananka 1 Siter
wakananka Skrevet 29. juli 2019 Forfatter Skrevet 29. juli 2019 Ivan Lé Hjelmeland skrev (På 29.7.2019 den 10.37): What!? Link til nettsiden? Ekspander Og når man klikker seg videre inn på kartet og logg inn så kommer mitt navn og mailadresse opp men jeg får jo ikke gjort noe siden kartet er forsvunnet fra min gmail. Helt dustete! https://magasin.visithvaler.no/scandinavia-travel-magazine-copy-1/shelter-hut-emergency-cabin-medical-cabin-and-hood/ Siter
wakananka Skrevet 29. juli 2019 Forfatter Skrevet 29. juli 2019 Var innom noen fine åpne Statskogkoier i Virvassdalen for noen uker siden. Den første heter Verdalen. 1 Siter
wakananka Skrevet 29. juli 2019 Forfatter Skrevet 29. juli 2019 Den andre er Gamle Virvasshytta ca. 700 m fra DNT sin Virvasshytte. Står som Lusspevarasj på en del kart og derfra kan man gå det gamle slepet/den gamle ferdselsveien som går mer sør enn blåmerka over til Bolna og heller ende opp nede ved Elvmøthei og E6. Også fint som alternativ til grusveien gjennom dalen. Nå gikk ikke jeg den siden det ble ganske tåkete. Men man kan se den oppe i lia fra veien. 1 Siter
wakananka Skrevet 29. juli 2019 Forfatter Skrevet 29. juli 2019 Gamle Virvasshytta ligger flott til ved elva. 4 Siter
Ivan Lé Hjelmeland Skrevet 30. juli 2019 Skrevet 30. juli 2019 Det er bare utrolig trist å høre - når du har lagt så mye arbeid bak det, så skal noen bare rappe eierskapet til det og det utilgjengeliggjøres for deg. Går det greit om jeg også forsøker å ta kontakt med han/henne? 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.