Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhetta (i begynnelsen av juni)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min samboer planlegger å bestige Snøhetta om et par uker. Planen er å gå via Snøheim og derfra opp på Snøhetta. Er det noen som vet om det er mulig (og forsvarlig) å ta seg opp der i begynnelsen av juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg var på snøhetta 17. mai, du kan lese turrapporten der, og sjå snøforhold på bileta. det er ikkje så mykje snø igjen no, og er vel enno mindre om nokre veker, men eg ser ikkje at det skulle vere noko problem å komme opp, med mindre snøen vert veldig råtten. 17. mai var det hardt, med eit lite lag nysnø oppå, men det vart kornete utover dagen. skulle ikkje vere spesielt utrygt å gå snøhetta no trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke så godt frem av det første innlegget mitt, men vi kunne tenkt oss å gå til fots, ikke på ski.

Hva tror du om det?

Er det noen som vet hvordan forholdene er på strekningen Åmodtdalshytta-Reinheim? Er det mulig å gå til fots på denne strekningen neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok endel snø igjen i området, den 17. var det fremdeles slik at det med god margin var mest ideelt med ski... spørsmålet er vel om den snøen som ligger igjen har blitt fast og fin sommersnø, eller er graut... den nordvendte fonna fra snøhetta og ned på larsstelet ligger nok, så det burde være greit å følge den nedover til åmotsflyin, hvor det sikkert er greit å gå... var lite snø der i vinter, og såg slik ut søttende og... ville nok regnet med litt snø likevel... men noen erfaring med snøgang på dovre har eg ikkje,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.