Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg å velge klatretau (Mammut)


Undik

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et dilema, jeg skal annskaffe meg et nytt klatretau. Det jeg vet, er at det skal væra av merke Mammut. Det skal ikke vere tykkere enn 10mm. Jeg skal hovrdsakelig brukes til sport å trad klatring. Har hatt mammut supersafe før å er fornøyd med det borsett fra att det er ganske tungt.

Det står mellom infinety som er 9.5mm eller galaxy som er 10mm

infinety appelere for det har lav vekt, men der igjen kansje ikke så lang leve tid.

Mens galaxy er litt tyngre, å forhåpentlig lenger leve tid, og biligere.

Hva mener dere, er det noen som har +\- med de forskjellige typene,(har brukt de)??

Hilsen undik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke brukt Mammuttau på mange år, men: forrige enkelttauet vårt var 9,7 mm, og aldri har jeg sett makan til lettslitt gummistrikk. Nå er vi over på 10,2 igjen, og mye mer fornøyd.

Så jeg ville sagt gå for det tykkeste. Med mindre du går mye trad-ruter med suspekte plasseringer og er veldig opptatt av å spare vekt. Vi har tynne dobbelttau til lange tradruter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.