+Memento mori Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 Det er ikke til å unngå at hansker/votter må av på tur. Når det er kaldt og litt vind blir det fort kaldt. Jeg bruker ofte et par meget tynne kvalitets monteringshansker, da kan jeg gjøre det meste uten at jeg må ta de av meg. Mye bedre enn bar hud. Men gode hansker koster fort vekk et par hundre kr. De er så tynne at du kan ha de på inni vottene. Vet noen bruker tynne skinnhansker, med jeg syns de blir litt ufølsomme, og da er jeg plutselig barhendt igjen. 1 Siter
TomWithoutVom Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 De så fine ut. De blir ikke klamme ? Siter
+Memento mori Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Skrevet 28. januar 2017 Disse er greie, veldig tynne. Ikke som monteringshansker som er gummiaktige. TEGERA® 9100 EN-samsvar: EN 388, 1121 Syntetisk lærhanske, Uforet, 0,5 mm, Microthan®, Nylon, Cat. II, Svart, grå, gul, Kromfri, Forsterket pekefinger, Elastisk kant 180°, for finmonteringsarbeid Siter
AK74 Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 Er på utkikk etter hansker til bruk når jeg skal sette opp teltet vinterstid, og de så jo fine ut. Vet du hvor jeg kan få tak i slike? Høvelig hvis det går an å bestille på nett Siter
+Memento mori Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Skrevet 28. januar 2017 Jeg kjøpte mine hos Felleskjøpet, men Mekomomen og Ahlsell har på nett. Det er mange størrelser å velge i, slik at du kan finne noe som passer. 1 Siter
+Krankman Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 Jeg bruker disse røverne her til både friluftsliv, oppsetting av telt og kjøring av radiostyrt bil om vinteren, samt jakt. "Testvinner i Bladet Jakt. Ekstremt god passform, fingerfølelse og slitestyrke. Fungerer på smarttelefonskjermer. Perfekt til jakt, friluft og øvrig sport/fritid. Slitesterkt syntetisk lær og 2-veis strech Spandex. Kan vaskes i maskin." https://www.xxl.no/mechanix-original-mechanix-hanske/p/1100081_2_style?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Mechanix Original Mechanix hanske&f=0&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Mechanix Original Mechanix hanske&f=0 2 Siter
Lompa Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 Jeg bruker et par tynne, finmaskede ullhansker (linere) under votter/hansker i leiren. Det hjelper veldig, og blir ikke så klamt som syntethansker. Siter
Tessatroll Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 Har eit par på lomma som eg byter til ved behov (vinen og fingerferdighet oppgåver). Å ha linere inni vottar funkar dårleg for meg, eg vert kald på fingrane. Dei trives best når dei får ligge saman Siter
+zimwalker Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 Bruker pulsvarmere i tillegg til votter/hansker ved behov. Gir ekstra varme til utsatt området (håndledd/pulsårer). Fin å ha også om man må av med votter/hansker for finarbeid, da kan fingrene "nød varmes" ved å knyte handa og stikk fingertuppene inn i pulsvarmeren. Aclima sine i merinoull er passelig tynne/varme til ha inni votter/hansker syns jeg:www.prisjakt.no/#rparams=ss=aclima puls. Bruker også ha ha med et par svært tynne og lette gummierte "hagehansker" (gummiert på innsiden/håndflatesiden, stoff på oversiden) som gir litt beskyttelse til fingertuppene + godt grep ved behov. Siter
Thomas E Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 Bruker dette "systemet" vinterstid og er storfornøyd: Vis skjult innhold 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.