Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikring (og forsikring) av padleutstyr


Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden var jeg og en kompis padlende på en kveldstur. Vi la kajakkene mine sentralt og slik at de vistes godt, og stenplet årer og utstyr godt fast inni kajakkene før vi gikk på den lokale pub'en.

Når jeg kom tilbake var alt utstyret "hulter til bulter" og den dyreste padleåren (Lendal Archipelago Carbon til 3600,-.), den dyreste vesten og den dyreste jakken søkk borte. De andre sakene var i uorden men var der. Men merkelig nok var det bare de billige sakene som lå igjen...

Nå har jeg hatt annonse i lokalavisen og ellers ettersøkt sakerne i kajakkmiljøet, men jeg regner det nå som tapt. Viser seg at alt utstyret har blitt kastet på sjøen, og at en annen bekjent har berget det på land fra flytebryggen. Det kan virke som de har forsynt seg med alt, og hivd på sjøen det som de ikke så verdi i. Det lå en del utenlandske båter ved flytebryggen der, men tviler på at feriefolk er de som tar sånnt utstyr..

Jeg har ikke anmeldt forholdet, men skal nå gjøre det. Er det noen som har erfaring lignede saker? Tenker da på evt å bruke forsikring. Hvordan kan man sikre slikt utstyr? Og til slutt.... Om noen kommer over en svært billig Lendal Archipelago Carbon svart åre så kan det være min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.